Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. november 2008 - 14:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Robocopy kan ikke finde filen

Jeg har en stump kode, hvori jeg kalder Robocopy. når det bliver kaldt, påstår den at den ikke kan finde filen, selvom stierne er rigtige.

dim navn
navn = wshNetwork.UserName

myCommand = "robocopy.exe ""\\Srv-fil1\Skabeloner\Word7\Start"" ""C:\Documents and Settings\"& navn &"\Application Data\Microsoft\Word\START"" /COPYALL /PURGE /A+:R /V /NP /MON:1 /MOT:1 /R:10 /W:30"

WScript.Echo myCommand

sh.run mycommand,0,true

Den kommer med fejlkoden: 80070002 i linjen hvor jeg kalder sh.run myCommand

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. november 2008 - 16:06 #1
Nå, dumme mig, der var fordi den "ramte" pc ikke havde robocopy installeret.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
28. december 2008 - 17:59 #2
en lille ting så kan du køre robocopy fra et netwærkshare, så du slipper for dine skoler ikke har robocopy installeret :D
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. december 2008 - 20:34 #3
Okay, hvordan det og hvordan virker det i forhold til bærbare?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
29. december 2008 - 12:38 #4
Nu spørger du jo om hvordan det virker i forhold til bærbare, det kommer jo 100% an på hvordan du kører det, hvis du kører det i et logonscript så vil det fungere ganske udemærket da den jo er på domænet når det kører, men hvis det skal køres på tidsunkter hvor pc'en ikke har adgang til den server hvor din robocopy ligger på så det klart så vil det ikke fungere.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. december 2008 - 20:00 #5
Det var netop det jeg tænkte, men vil det decideret lave en fejl, så jeg blvier nød til at gøre sharet tilgængeligt offline?