Avatar billede ranukel Nybegynder
13. november 2008 - 23:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Køb af bærbar pc

Jeg overvejer at købe en af nedenstående pcér, de skal ikke bruges til spil eller tung billedebehandling men til almindeligt brug. Kan eksperterne give bud hvilken én jeg bør købe?

http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=314&notebookid=674

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902700
Avatar billede Jensen DK Novice
14. november 2008 - 08:11 #1
zepto har elendig service og de to du linker til har kun 1GB ram hvor Vista helst skal have 2GB på grun af skærmens størelse er batteritiden nok større end på den større skærm på acer, skulle jeg vælge ville jeg tage denne.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902700
Det er mange penge men på længere sigt er det sikkert fornuftigt, vil du spare så er det denne.
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=314&notebookid=674
Der er bedre grafikkort i end i den anden Zepto.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2008 - 10:31 #2
Nu skriver du alm. brug og ikke spil, alligevel er de 2 første gamermaskiner (iflg. Zepto...)
Faktisk har alle 3 grafikkort med dedikeret ram, hvilket slet ikke er nødvendigt i dit tilfælde.

Gå efter en model med onboard grafik, så kan du få støre cpu, mere ram, stæørre harddisk for nogenlunde det samme.

Er det til skolebrug, for så er det vigigt at kabinettet er af en god kvalitet.
Den skulle nemlig gerne kunne holde til at at blive transporteret rundt og op og ned i taske konstant :)

Jeg savner lidt mere info om hvad den skal bruges til, for alm. brug tror jeg er underdrevet i det tilfælde her.

I min verden er alm. brug lidt surf og brug af en officepakke...
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2008 - 12:43 #3
Du kunne overveje en Dell! Godt nok var der fejl i mit skærmkabinet fra start og det er ikke helt fixet endnu men support og tekniker service er god!
Avatar billede Jensen DK Novice
03. december 2008 - 06:53 #4
ranukel har du købt nogen af dem?
Avatar billede ranukel Nybegynder
09. januar 2009 - 14:02 #5
Nej desværre økonomien har desværre ikke været til det.
Send gerne et svar hvis I ønsker point for god råd
Avatar billede Jensen DK Novice
10. januar 2009 - 07:17 #6
Ok du kan på et senere tidspunkt bruge noget af det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2009 - 19:32 #7
ok