Avatar billede skindbeni Nybegynder
12. november 2008 - 22:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Serverprogrammet er ikke tilgængeligt.

Hej.

Jeg har en maskine Windows XP Pro SP3. Jeg har IIS 5.1 med ASP 2.0.50727.

Jeg har installeret Visual Web Developer 2008.

Når jeg heri oprettet et simpelt og tomt website og forsøger at åbne den i IIS, får jeg fejlen:
---
Serverprogrammet er ikke tilgængeligt.
Det webprogram, du prøver at få adgang til på denne webserver, er ikke tilgængeligt i øjeblikket. Klik på knappen "Opdater" i webbrowseren, hvis du vil sende anmodningen igen.
---

Hvis jeg ser websiden i VWD's interne webserver ses siden fint.

Jeg har lavet en alm. .htm og html. fil i IIS. Begge filer vises korrekt, så der er ingen problemer med at vise tekst og html filer, men aspx vil den ikke godtage.

Nogle bud.
Avatar billede kayb Nybegynder
13. november 2008 - 03:13 #1
Husk at installere ASP Net under IIS. Kommer nemlig lidt an på rækkefølgen man har installeret dem i. Prøv evt. at installere NET igen, den skulle meget gerne selv sætte sig op under IIS
Avatar billede skindbeni Nybegynder
13. november 2008 - 17:55 #2
Jeg var inde på www.asp.net og downloadede asp.net framework 3,5 SP1, men installationen herfra har ikke afhjulpet problemet
Avatar billede kayb Nybegynder
14. november 2008 - 03:15 #3
Okay så check IIS Manager under web service extension om ASP Net er tilladt der.
Hvis den er det så kig om du har sat Default.aspx i documents under dit website documents.
Avatar billede skindbeni Nybegynder
16. november 2008 - 14:58 #4
Jeg e ikke sikker på det første. Men i IIS - Standardwebsted og fanebladet asp.net står der asp.net 2.0.50727.

Default.aspx er sat til default i doumenter.

Andre bud?

Mit websted står fint, når jeg ligger den online på mit webhotel.
Avatar billede skindbeni Nybegynder
12. august 2009 - 22:17 #5
Lukker tråden / rydder op i udestående points