Avatar billede htx98i17 Professor
12. november 2008 - 19:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

total simpel ftp-program

Jeg er træt af at der er problemer med upload af store filer via browsere.

Hvor stort et arbejde er det at lave et program:
Der skal komme en Boks (programmet) frem som fylder 300 x 150 pixels hvor der er en browse-knap og en upload knap. Der skal ikke være mulighed for flere indstillinger. Hvis det ikke er for besværligt, skal der også være en indikator for uploadstatus.

Selve upload login etc skal være usynligt i programmet.

Programmet skal være kompatibelt med min. windows.

Programmet har jeg tænkt skal være en .exe man downloader, men hvis man kan må det også gerne indbygget på hjemmesiden...

Jeg har INGEN anelse om hvor stor en opgave dette er. Er det noget som kan laves for 200 point?`

Hvis nogen kan sætte ord på hvor stor opgaven er, så må de gerne sige til.
Avatar billede sjh Nybegynder
12. november 2008 - 20:59 #1
Jeg tror ikke 200 point er nok.. der skal nok penge på bordet.
At lave et simpel ftp-program er nok ikke det som tager tiden (FTP), men at lave det så login er usynligt..
så er skal du have en ftp-server som understytter SSL/TLS (FTPS) ellers stopper dit projekt lige her!

Jeg vil ikke lave det til dig, det er kun for at fortælle dig hvad du behøver.
Avatar billede htx98i17 Professor
12. november 2008 - 21:10 #2
Altså usynligt og usynligt. Det skal forståes på den måde at det er indbygget i programmet hvilken ftp-server der skal uploades til...
Avatar billede sjh Nybegynder
12. november 2008 - 22:19 #3
Jeg tror ikke det er din browser som har et problem, med upload af store filer.
Det er nok mere din webserver som kun tillader X antal MB.

Hvis du har mulighed for at rette det, så vil jeg forslå dig at du bruger noget i stil med MultiPowUpload. Det vil nok være nummer et:

http://www.element-it.com/MultiPowUpload.ASPX
http://www.element-it.com/Examples/MultiPowUpload/SimpleUpload.html (Demo)

Jeg har selv brugt den til et projekt, og den uploader snilt 100MB uden problemer også over SSL.
Avatar billede htx98i17 Professor
12. november 2008 - 22:26 #4
Webserveren er min egen hosted server, så den er sat op.

Men tilbage til spørgsmålet. Jeg vil gerne have flere bud på opgavens størrelse.
Avatar billede htx98i17 Professor
16. november 2008 - 17:09 #5
lukker