Avatar billede duckie2 Nybegynder
12. november 2008 - 18:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

åben i nyt vindue

Hejsa

Hvis jeg vil lave et link i min webshop der gerne skulle åbne i et nyt vindue, hvad skal jeg så skrive i kildekoden?

mvh kenneth
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. november 2008 - 18:45 #1
Nyt vindue? Skal du undgå popupstopper, skriver du det direkte i linket:
<a href="din sti.dk" target="_blank">Dit link</a>
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. november 2008 - 18:47 #2
Ellers bruger du window.open, hvis det er det du mener:
http://www.javascript-coder.com/window-popup/javascript-window-open.phtml
Avatar billede duckie2 Nybegynder
12. november 2008 - 19:16 #3
tak for hjælpen, smider du lige et svar
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. november 2008 - 19:43 #4
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter ;o)
Avatar billede duckie2 Nybegynder
12. november 2008 - 19:55 #5
okay, men ellers så tak for hjælpen!
Avatar billede roenving Novice
14. november 2008 - 09:57 #6
-- michaels første forslag holder kun hvis du bruger transitional doctype eller bruger html3.2, bruger du strict eller xhtml 1.1 (hvor target ikke er tilladt), må du:

<a href="din sti.dk" onclick="window.open(this.href,'_blank');return false;">Dit link</a>