Avatar billede cars Nybegynder
12. november 2008 - 09:55 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Pc´en er langsom

Hej Eksperter.
For et par dage siden begyndte min pc, at opføre sig underlig.
Den starter fint op, men når man så skal igang med at bevæge sig rundt p¨å pc´en i programmerne eller på nettet, så kører den enten langsomt, eller slet ikke. Mange gange får jeg en meddelse om at programmet ikke svarer og det at lukke dem ned, er en kamp. Er det virus? eller er min pc bare ved at være en træt gammel maskine.
Jeg kører med xp styresystem og har AVG antivirus på maskinen.
Avatar billede cars Nybegynder
12. november 2008 - 09:59 #1
Glemte lige at sige at den en sjælden gang imellem køre fint og uden problemer. Har foprsøgt med systemgendannelse, uden det store resultat
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2008 - 12:53 #2
For en sikkerheds skyld så kør lige disse to.
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning, i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2008 - 13:05 #3
Efterfølgende kan du køre en sfc /scannow.
Prøv at kør en sfc /scannow  afstand mellem sfc og / du klikker start, kør og skriver ”sfc /scannow” og ok din XP skive skal være i drevet, du skal bare lade den køre færdig, der kommer ingen  besked om at den har rettet noget i systemfilerne.
Avatar billede cars Nybegynder
12. november 2008 - 19:13 #4
det virker nu.. tak for hjælpen silbidor. send et svar, så får du din point
Avatar billede Jensen DK Novice
13. november 2008 - 06:46 #5
Ok glæder mig.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 12:48 #6
Ikke for at jage med dig, jeg venter stadig på point, du skal lige makere mit navn ude til venstre og klikke på accepter, så har du givet point og lukket spørgsmålet.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. december 2008 - 12:54 #7
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar