Avatar billede baqmand Nybegynder
11. november 2008 - 16:57 Der er 12 kommentarer

Trådløst net: Hopper hele tiden af og på?

Jeg har lige fået mig en bærbar ( lenovo/ibm x61s). Problemet er at jeg logger på mit trådløse net, men den bliver ved med at hoppe af og så logge på igen. jeg har opdateret den, så den har servicepakke 3, opdateret thinkvantage som styrer alle driverene på computeren. håber der en som kan hjælpe. skriv hvis i mangler mere info

andreas
Avatar billede peterkopi Nybegynder
11. november 2008 - 17:19 #1
Hvis det er VISTA, den har som styresystem, så prøv at søge herinde. Det lyder nemlig som en VISTA-bug, der kan løses...
Avatar billede baqmand Nybegynder
11. november 2008 - 19:04 #2
det er xp. min stationære bruger også xp og er koblet over det trådløse. den virker  perfekt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2008 - 20:51 #3
Google på netstumbler - download og se om der er nogen i nærheden der bruger samme kanal som dig. Hvis ja, skift til en ubrugt kanal.
Avatar billede baqmand Nybegynder
11. november 2008 - 22:50 #4
tak for hjælpen. skriv lige et svar så du kan få point
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 00:51 #5
Kan du komme af sted med at vælge en kanal der er mindst 2 kanaler fra andre net, så er det perfekt.
Avatar billede baqmand Nybegynder
12. november 2008 - 18:25 #6
jeg troede det virkede, men nu gør den det igen. der er ca 12 andre net i nærheden af mig, men har fået skiftet port til en som de andre ikke bruger. nogen som har en anden idé?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
12. november 2008 - 19:13 #7
Får du nogen besked eller fejlmeddelelse, når det sker?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 21:03 #8
Prøv under egenskaber for det trådløse netkort at deaktivere strømsparefunktionen. Den funktion er selvfølgelig til for at spare strøm, men det kan give ustabil forbindelse.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
12. november 2008 - 22:00 #9
Jeg stötter op om dragonknight. Specielt hvis det er et Intel kort du har i.
Avatar billede baqmand Nybegynder
13. november 2008 - 13:51 #10
det virkede, men det var besværligt. mange tak for hjælpen. send lige svar så du kan få point
Avatar billede peterkopi Nybegynder
13. november 2008 - 13:51 #11
dragonknight: Jeg har også brugt den løsning, men det var på en VISTA. Men hvis det også er et problem på en XP, så kan jeg kun hilse og sige, at den løsning hjalp her ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2008 - 14:05 #12
Dejligt at høre :-)