Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
11. november 2008 - 15:50 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg hente Oulook Express 6 på dansk

Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade Outlook Express 6 på dansk???
Avatar billede rebecca Novice
11. november 2008 - 15:58 #1
Mener den er en del af Internet Explorer 7, derfor skal du hente den for at få Outlook Express 6
Avatar billede ierikk Nybegynder
11. november 2008 - 16:03 #2
Avatar billede tomle Nybegynder
11. november 2008 - 16:32 #4
Outlook Express understøttes ikke længere af Microsoft; det er blevet erstattet af Windows Live Mail, som kan hentes her:
http://get.live.com/WL/config_all
Avatar billede summer Mester
11. november 2008 - 17:37 #5
rebecca har ret og linket korrekt. Det er Vista der ikke understøtter OE.
Avatar billede tomle Nybegynder
11. november 2008 - 18:03 #6
Selvfølgelig kan Outlook Express stadig køre på Windows XP, men Microsoft udvikler ikke programmet længere, og de anbefaler, at man i stedet bruger Windows Live Mail. Det var det, jeg mente, da jeg skrev, at de ikke længere understøtter det.
Avatar billede tomle Nybegynder
11. november 2008 - 18:04 #7
Men i øvrigt har Windows Live Mail stor lighed med Outlook Express, så der skulle ikke være nogen ben i at skifte.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
11. november 2008 - 18:53 #8
Tak for jeres links, men mit problem er at jeg har en Windows 98 pc som har problemer med Outlook Express 5.5, og jeg har søgt på internettet og fået forskellige forslag til at løse problemet men de har ikke virket. Derfor vil jeg gerne prøve at opgradere Outlook Express til version 6 for at se om det løser problemet, da maskinen skal køre Windows 98 grundet noget gammelt Navision som ikke kan køre på XP og nyere. Så hvis der er nogen der ved hvor man kan downloade Outlook Express 6 vil jeg være meget taknemmelig.
Avatar billede ierikk Nybegynder
11. november 2008 - 19:57 #9
har du været inde på mit link
Avatar billede rebecca Novice
11. november 2008 - 20:38 #10
Du er nødt til at tage hele pakken (mig bekendt) Outlook express er en del af Internet Explorer og derfor er du nødt til at tage hele pakken, du kan så alt efter hvilken version af internet explorer du har vælge om det skal være ver.6 eller 7

Følg jerikk link eller mit, på jerikk link kan du både hente version 6 og 7 af Internet explorer når du har installeret den får du samtidig outlook express 6
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
11. november 2008 - 20:41 #11
Ja jerikk og rebecca, jeg ved godt at Outlook Express 6 ligger som en del af pakken, men da pc'en har Internet Explorer 6 SP1 installeret er jeg ikke klar over om jeg kan vælge kun at installere Outlook Express 6, men jeg kan selvfølgelig godt prøve det. Jeg har downloadet fra dit lin jerikk. Det er nok ikke muligt at at installere Internet Explorer 7 på en Windows 98 pc. Ved i noget om dette?
Avatar billede rebecca Novice
12. november 2008 - 00:20 #12
Ser ikke ud til det.

Har du prøvet at lave en repair på din nuværende outlook express ?

systemkrav
Herunder vises minimumskravene til den computer, der skal køre Internet Explorer 7. Nogle komponenter kan kræve flere systemressourcer, som ikke er beskrevet her.

Internet Explorer 7 kører på Windows XP Service Pack 2 (SP2), Windows XP Professional x64 Edition og Windows Server 2003 Service Pack 1 (SP1).

Minimumskrav
Computer/processor Computer med en 233 MHz processor eller højere (Pentium-processor anbefales)
Operativsystem Windows XP Service Pack 2 (SP2)
Windows XP Professional x64 Edition
Windows Server 2003 Service Pack 1 (SP1)
Hukommelse Til Internet Explorer 7:

Windows XP Service Pack 2 (SP2) - 87 MB
Windows XP Professional x64 Edition - 168 MB
Windows Server 2003 Service Pack 1 (SP1) - 87 MB
Windows Server 2003 Service Pack 1 ia64 - 218 MB

Drev Cd-rom-drev (hvis installationen udføres fra en cd-rom)
Skærm Super VGA (800 x 600) eller skærm med højere opløsning med 256 farver
Andet udstyr Modem eller internetforbindelse, Microsoft-mus, Microsoft IntelliMouse eller en kompatibel pegeenhed
Avatar billede tomle Nybegynder
12. november 2008 - 00:27 #13
Det ville under alle omstændigheder være en fordel at bruge så ny en version som muligt; de gamle udgaver er jo fyldt med ulappede sikkerhedshuller.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
12. november 2008 - 09:42 #14
OK, jeg vil prøve at se hvad der sker når jeg forsøger at installere Internet Explorer SP1 på Windows 98 maskinen. Håber på at det er muligt kun at vælge Outlook Express 6.
Avatar billede summer Mester
12. november 2008 - 10:46 #15
Det er hele pakken du installerer: IE SP1 6 og OE 6
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
12. november 2008 - 10:57 #16
Ja, men det jeg er i tvivl om er, om det er muligt når IE SP1 allerede er installeret. Men det vil jeg jo så opdage. Vi får se.
Avatar billede rebecca Novice
12. november 2008 - 19:54 #17
Du kan jo lave en repair af IE>>>

Repair Internet Explorer in Windows 98
To repair IE in Windows 98 systems, go to Start, Programs, Accessories, System Tools, then System Information.  Click Tools, then Internet Explorer Repair Tool.

You may find that updrading IE will also fix the problems you're having.  The most recent version of IE is Internet Explorer 7.  You can download IE7 from here.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
13. november 2008 - 13:00 #18
Ja, ok nu har jeg prøvet at installere Outlook Express 6 ovenpå version 5.5 og det lykkedes. Desværre blev mit problem ikke løst. Jeg får stadig fejl når jeg ønsker at sende en mail og det er samme fejl som i Outlook Express 5.5, nemlig at MSIMN laver fejl i modulet DIRECTDB.DLL. Jeg har googlet og fundet diverse forslag, bla.a. at slette folderen folders.dbx, men det har ikke hjulpet. Så jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal stille op udover evt. at lave en total ominstallering af maskinen.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
17. november 2008 - 07:48 #19
Lukker spsm.