Avatar billede aspgo Nybegynder
11. november 2008 - 15:22 Der er 2 kommentarer

Formview fileupload update

Jeg bruger en formview til at updater mine bruger.
-Når trykker på update på hjemmesiden, så den går i update mode.
-så står der ikke filenavn i Fileupload,(så jeg bliver nød til at finde fileén igen, for den ikke bare laver et Null) selv om jeg bare skulle update name f-eks.

-ER der en løsning til at den selv hendter filename fra DB, lige som alle de andre boxse. eller en anden smart løsning?
Avatar billede aspgo Nybegynder
11. november 2008 - 15:24 #1
fileuploaden virker sådan at det kun er filename den tager, filen bliver lagt i en mappe.
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. november 2008 - 15:58 #2
Der er desværre ikke muligt at huske værdien af en FileUpload over post backs. Alle andre kontroller som kan huske deres værdi over postback via ViewState, får sat værdien vha javascript. Det er ikke muligt at sætte værdien af en FileUpload vha javascript, for at undgå misbrug. Hvis dette var muligt, ville det være nemt for en hjemmeside at opdatere en FileUpload kontrol med et almindelig windows filnavn, og poste denne tilbage til serveren, og på denne måde stjæle filer fra klienten.

En workarround kan være at uploade filen med det samme brugeren har valgt den, og bare skrive navnet på filen i en tekstboks eller label på siden. Når der da bliver lavet en postback, har du allerede filen liggende, og kan gøre med den hvad der passer dig.