Avatar billede josto Nybegynder
11. november 2008 - 13:53 Der er 1 løsning

Switch og fiberforbindelser

Hej
Jeg har tidligere lavet mange mindre netværk, men for første gang skal jeg arbejde med fiberforbindelser.

To små krydsfelter, som i dag er forbundet med fiber ( pga. afstand) skal opgraderes.  Da resten af netværket er med HP udstyr vil jeg erstatte med HP. En HP ProCurve 2810 (24 porte) har den ønskede funktionalitet.

Jeg skal så have forbundet switchen med patch panel, hvor fiberen er termineret. Connectertypen i patch panel er af ST typen.

Man kan selvfølgelig betale sig fra opgaven, men så lærer man ikke noget nyt. Mine overvejelser har været følgende :

Er det bedst at have kabler med samme type connecter i begge ender(ST-ST) eller bør man vælge noget nyt fx ST-SC?

Er der andet man skal være opmærksom på når man køber kabler?
Hvad skal man være opmærksom på når man køber mini-GBIC ?
Avatar billede rexman Nybegynder
11. november 2008 - 17:09 #1
Der sker ikke noget ved at vælge ST-SC

Du skal lige være opmærksom om du har
50 µm eller 62,5 µm fiberkabel, når du skal købe fiber patch kabel.