Avatar billede signing Nybegynder
11. november 2008 - 10:03 Der er 1 kommentar

Xml parser og browser cache!

Jeg er stor tilhænger af XML som database over data
der vises på hjemmeside. Og derfor har jeg et forholdsvis godt
kendskab til xml-dom og xmlhttprequest gennem javascript og også en smule gennem c# (jeg bruger asp.net). Umiddelbart bruger jeg
xmlhttprequest da xml-dom ikke understøttes af Safari og Google Crome som xml parser.

En frustration har dog fuldt mig undervejs. Eftersom javascript afvikles på clientsiden har jeg været udsat for at selvom jeg ændre data i mine XML filer så viser siden stadig det gamle data indtil jeg tømmer cache i mine browser instillinger.

MEN dette er kun over lokalt netværk. Jeg har endnu ikke prøvet hvor siden er uploaded på en ftp server.

Så mit spørgsmål er: Er der nogen her som kender problemet og er der nogen der muligvis har nogle løsninger eller foreslag til løsninger? Og sidst men langt fra mindst. Hvilken parser bruger i når det kommer til at få XML indhold på en html side.. Hvis i aldså overhovedet bruger XML til dette formål.
Avatar billede olebole Juniormester
11. november 2008 - 10:08 #1
<ole>

Brug method post i stedet for get, det hjælper formodentlig. Jeg bruger godtnok sjældent XML. Derimod bruger jeg ofte en DB (oftest MySQL) og JSON til datatransport. Jeg ville næppe vælge at bruge XML som database  =)

/mvh
</bole>