Avatar billede hvilsom Nybegynder
10. november 2008 - 10:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Webhotel & CMS - krav og kunnen?

Hej Eksperter,
Hvad skal jeg gøre? Jeg skal/vil oprette et nyt webhotel og vil gerne kunne køre CMS (wordpress, jooomla eller lign).

Hvad skal min udbyder "kunne" ? Hvad skal jeg oprette eller installere?

Måske ikke svære; men vigtig for mig :-)

Argh,

Anders
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 10:13 #1
Når du vælger CMS'et, kan du læse på systemets hjemmeside, hvilke krav der er til serveren og nogle gange også, hvilke udbydere, de foreslår. =) Prøv selv på både Wordpress og Joomla.

Som regel skal du bare installere ved at downloade en filpakke, som du lægger ud på serveren, og så skal du rette i en fil, som indeholder databasens oplysninger.

Men igen - det er selvfølgelig 100% afhængigt af det system, du vælger. =)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. november 2008 - 10:19 #2
Med wordpress, skal webhotellet bare understøtte php og mysql, så kører det.

Husk forresten at nå du vælger et færdigt lavet cms produkt, at holde det opdateret, ellers er der store chancer for at din hjemmeside bliver hacket.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. november 2008 - 10:19 #3
Du kan enten vælge et CMS som webhotellet udbyder, og dermed stole på at de har viden til at drive, patche og supporte.
Alternativt kan du vælge et CMS som du selv foretrækker, som bare afhænger af hvad version af PHP/ASP og database, som udbyderen tilbyder.
Dette betyder normalt at du selv har frie hænder til at sætte det op som  det passer dig, men du er tilgengæld ofte overladt til div. internetforums for support.
Er lidt en smagssag hvad man har det bedst med ;)
Avatar billede hvilsom Nybegynder
10. november 2008 - 11:14 #4
Hvordan finder jeg ud af hvad webhotellet udbyder af cms?

:-)
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 11:17 #5
<ole>

En forholdsvis ukompliceret, men effektiv fremgangsmåde er at spørge udbyderen  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede hvilsom Nybegynder
10. november 2008 - 11:28 #6
;-D Ha - Ja. OleBole - gode gamle :-)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. november 2008 - 12:35 #7
Ikke alle udbyder tilbyder CMS, men dem der gør, reklamerer normalt med det på deres hjemmeside  ;)
Avatar billede hvilsom Nybegynder
03. februar 2009 - 15:10 #8
a
Avatar billede hvilsom Nybegynder
03. februar 2009 - 15:10 #9
a