Avatar billede chrplum Nybegynder
09. november 2008 - 23:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny bærnar

Hej,

Jeg er på udkig efter en ny bærbar, som ikke skla være for stor (max 15.4 og 3 kg) og som samtidigt kan trække spil godt.. Er klar på at gå langt på prisen, hvis jeg bare er sikker på jeg får kvali vare.

Har kigget lidt på:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99620&gruppe=PCnotevision

Som mht til specs lyder som et rigtigt godt tilbud, men er dog bange for at den er overspec'et ??

Ellers har jeg kigget på:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=429936&Specs=true

i forventningen om at thinkpads er evigt stabile.. men det virker lidt underligt at betale et par tusind mere, for en comp med dårligere specs ??

Hvad skal jeg gå hvis jeg ikke skal være for meget til grin, men det samtidigt bare skal køre.. og blive ved med det ?

Mvh Chr
Avatar billede chrplum Nybegynder
10. november 2008 - 00:00 #1
Og andre forslag vil blive modtaget med kyshånd!
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2008 - 00:36 #2
Thinkpad plejer at være af god kvalitet, men selve grafikkortet i den du har fundet er nok nærmere beregnet til grafikprogrammer og ikke spil

Du kan se forskellige benchmarks med de forskellige bærbar-grafikkort her:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-...ist.844.0.html

Grafikkortet i den fra mm-vision er heller ikke sådan overdrevent godt, men du vil da godt kunne trække spil okay, men det kommer lidt an på hvad du har af forventninger.

Jeg tror dog selvfølgelig nok det bliver svært at få fat i en PC i den størrelse og med den vægt som bliver bedre end de to du har fundet, medmindre du går virkelig højt op i pris.
Avatar billede chrplum Nybegynder
10. november 2008 - 09:18 #3
Tak!

Men du tror ikke Vision computeren er overspec'et, ala. overheater og går ned ?

Har det ikke en betydning at 9600M kortet har 512mb lager og den anden kun 256 ? Eller er der taget højde for det i benchmarken ?

Hvordan vurdurer du om grafik-kortet er til grafik-programmer eller spil ? udfra 3Dmark06 scoren ?

mvh Chr
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2008 - 11:54 #4
Nu er et 9600M GT et ganske udemærket spille kort, selvom det går under kategorien
"Performance and Multimedia"
Indenfor Nvidia kortne til bærebare, så er der kun 9650 serien, 9700 serien, 9800 serien der er "bedre".
Mange bærebare maskiner spiller udemærket de nyrere spil med et 8600M Gt kort, så udfra det og specs på MM-vision maskinen, så er der ingen problemer.

Alternativer:
(windows ikke incl. - skal tilvælges)
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=815&notebookid=1148

(windows ikke incl. - skal tilvælges)
http://www.notebook.dk/ext/mybook/new_konfig_s/step2.php?r=http://www.mybook.dk&modelId=2&pos=0&uID=

En Asus, dog i den dyre ende af de 12000 kr.
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=G71V-7S024G
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2008 - 11:59 #5
Ups. den sidste er desværre en 17" sorry det var den forkerte

Men skulle have været denne til de 9500 kr.:
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=G50V%2DAS019K&GroupGuid=1120&SelectedGroup=1120
Avatar billede chrplum Nybegynder
12. november 2008 - 18:22 #6
Tak!

Men hvad er det så man får mere ved at købe en thinkpad t61 eller en toshiba portege ? De er mange tusind dyrere og har lavere specs ?

Er der ikke en større risiko for at vision eller getmores overheater og lukker ned, eller har andre fejl ?

Mvh Chr
Avatar billede haverslev Novice
12. november 2008 - 19:08 #7
"Er der ikke en større risiko for at vision eller getmores overheater og lukker ned, eller har andre fejl ?"
Nej, hvis der er, som normalt installeret intel speed step (får blæseren til at kører op/ned i hastighed, alt efter behov) og den holdes ren i køleribber samt at den står på et plan fast overflade (f.eks ikke ovenpå en dyne i sengen)så er der ikke større change for at de overheater end andre.
Andre fejl? - det er som regel det samme hardware der er i samme maskiner, altså om en maskine hedder IBM eller Asus, så kan det samme type/fabrikat cpu, grafikkort osv der er i dem
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2008 - 18:22 #8
Avatar billede chrplum Nybegynder
17. november 2008 - 08:47 #9
ææ