Avatar billede morlin Nybegynder
09. november 2008 - 21:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilpas vindue til skærmopløsning

Hejsa

Jeg har lavet en oversigt i Excel, der er tilpasset min skærmopløsning, så man kan se det hele. På mindre skærmopløsninger forsvinder en del af det desværre. Kan jeg ændre det, så det automatisk bliver tilpasset den skærmopløsning excel-filen bliver set på ??
Avatar billede kabbak Professor
10. november 2008 - 16:17 #1
denne i arkets modul, ret selv hvilke kolonner den skal dække, den virker når der skiftes til arket, fra et andet ark.

Private Sub Worksheet_Activate()
    Columns("A:N").Activate
    ActiveWindow.Zoom = True
    Range("A1").Select
End Sub
Avatar billede morlin Nybegynder
11. november 2008 - 20:53 #2
Hvad mener du med arkets modul ?
Avatar billede kabbak Professor
12. november 2008 - 21:52 #3
højreklik på arkfanen, vælg vis programkode.
Der skal den kopieres ind
Avatar billede morlin Nybegynder
16. november 2008 - 20:44 #4
Det fungerer sådan set ganske ok, men er det ikke muligt at få arket til at blive tilpasset skærmopløsningen med det samme man åbner Excel arket ? Her sker det jo først når arket bliver aktiveret.
Avatar billede kabbak Professor
16. november 2008 - 20:48 #5
så skal koden i ThisWorkbook modulet

Private Sub Workbook_Open()
Worksheets("Ditark").activate
    ActiveWindow.Zoom = True
    Range("A1").Select
End Sub
Avatar billede morlin Nybegynder
17. november 2008 - 09:21 #6
Er det ikke muligt at få det præciseret endnu mere ? Jeg har sat linien rows ind i formlen, hvilket gør at den bliver tilpasset fint lodret, men ikke vandret. Og hvis jeg gør det omvendt, bruger Columns, er det ikke optimalt lodret.
Avatar billede kabbak Professor
17. november 2008 - 10:56 #7
Private Sub Workbook_Open()
Worksheets("Ditark").activate
Columns("A:N").Activate
    ActiveWindow.Zoom = True
    Range("A1").Select
End Sub

jeg havde glemt en linje, men det er det bedste bud