Avatar billede master_f Nybegynder
09. november 2008 - 21:04 Der er 2 kommentarer

Både XP og Vista crasher på ny maskine v. Auto Update

Hejsa...

Har lige samlet en ny maskine til min lillebror med følgende konfiguration:

ASUS P5QC med nyeste biosopdatering
Q9400 Intel Quad CPU 2,66GHz
4Gb (2*2) Patriot DDR3 1333MHz
2*WD Caviar GP 5000AACS 500GB, SATAII i RAID0 på den onboard controller
Gainward GeForce GTX 260 896mb GFX
RaptoxX RT-600-ABP, 600Watt PSU

Prøvede først at installere Windows Vista Business 32bit. Det fungerede også perfekt. Men min lillebror ville gerne igang med at spille så istedet for at hente updates installerede han WOW og gik igang. Kl 03.00 præcis hvor den begynder at hente updates via Automatiske Opdateringer, så frøs den med det samme og måtte genstartes. Derefter frøs den hver eneste gang den blev genstartet. Prøvede derefter at hente nyeste drivere til alt og installere vista forfra. 3-4 gange med samme resultat, at så snart der skal hentes updates, så dør den.

Til sidst gav jeg op og installerede Windows XP Pro 32bit. Det fungerede med det samme. Jeg hentede manuelt SP3 og smed på samt diverse updates. Ingen problemer alt kørte som smurt. Første gang den så selv prøver at hente en opdatering så fryser XP også. Dernæste samme kaos og den fryser hele tiden under drift. Tjekkede lige temperaturerne for en sikkerhedsskyld og 25*C på CPU og 37*C på MB så umiddelbart ikke noget der. Men jeg havde jo lugtet lunten så nu disablede jeg Automatiske Opdateringer. DET HJALP. Nu kører maskinen upåklagelige og den banker derudaf i diverse test og de sidste nye spil uden problemer.

MEN! hvad er der galt med den? Hvorfor er det lige auto update der får den til at gå ned og intet andet? Og så både i Vista OG Xp?? Meget mystisk. Håber i kan hjælpe med nogle gode råd for ville jo sådan set gerne have den op på Vista igen så der kan køres DX10 og så alle rammene kan udnyttes. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak!
09. november 2008 - 21:08 #1
Bare en tanke: Hvilke sikkerhedsprogram(mer) bruger du ?
Avatar billede master_f Nybegynder
09. november 2008 - 21:10 #2
Bruger Symantec Antivirus....