Avatar billede nelly6602 Nybegynder
09. november 2008 - 17:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu og office 2007

Hej eksp...

Vil fjærne min windows xp og køre med Ubuntu 8.10

Har bare nogen problemer... Hvis jeg nu fjernede alt og fik det, er det så muligt at køre office 2007, er nemlig studerende og har brug for det, ved godt at der er openOffice for Linux, men den passer ikke helt med Office fra microsoft og det jo det de bruger på skolen. Og har prøvet Ubuntu det virker perfekt for mig, det er bare mit eneste problem, kan man gøre noget så programmer også virker på det som de gør på XP ??

Tak og håber på det er muligt og der er en løsning på det :(
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 17:08 #1
Et alternativ kunne være http://www.codeweavers.com/products/cxlinux/, der dog koster 40 dollars

Det kan man uden problece  installere office 2007 med på linux. Har det selv installeret på min openSUSE, af hensyn til mine børn der også er studerende
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 17:15 #2
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=nelly6602&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Du har da vist nogle gamle spørgsmål, du skal have lukket ved enten at acceptere nogle svar eller afvise dem. Eller ved at bede nogen om at lægge et svar? Eller hvis det er et spørgsmål der ikke er fundet nogen løsning på så selv smide et svar og acceptere det
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
09. november 2008 - 17:23 #3
Ja, havde bare glemt at jeg har spurget om det... men det hjalp tak :)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 17:48 #4
Hvad er det i grunden der mangler i OpenOffice, som findes i MS office og som er en nødvendighed for at studere. Jeg spørger ikke for at få den sædvanlige diskussion om Microsoft ctr. OpenSource,  men af oprigtig interesse
Avatar billede vikingen Nybegynder
09. november 2008 - 17:55 #5
hvis ubuntu er det samme som linux, kan det være det her program virker. det hedder WineHQ. det lader dig bruge windows programmer på linux.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2008 - 18:31 #6
Ubuntu er en LInux distro.

CrossOver er baseret på Wine.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 18:35 #7
helgec----> du kender selv forskellen på¨OO og MS Office.

Jeg tror problemet især ligger i, at det ikke ser ens ud, når man er opdraget med et styresystem. Det bliver mere kompliceret at skulle finde detaljerne, som f.eks sidetal, brevhoved, dato, baggrund, linjeafstand osv når det er et program man ikke plejer at bruge.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 18:42 #8
http://gemdet.nu/4/90551aoa1.png

Et konkret problem har jeg dog mht OO. Nå jeg åbner et dokument hvor der er tastet æø eller å i fra nettet, eller fra min arbejdsplad kan det ikke åbnes. Så ser det ud som ovenstående skærmbillede. Det kan jeg åbne nu efter CrossOver er installeret i windows
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
14. november 2008 - 00:00 #9
Det er bare meget meget dyrt. Den eneste grund til jeg vil ha' Office er fordi så kan jeg også åbne filerne på skolen osv... ellers synetes jeg at OO er meget fedt og fungere perfekt.