Avatar billede hestetoften Nybegynder
09. november 2008 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

turnerings database

Jeg er ved at lave en turnerings plan over en hockey turnering

Jeg har en tabel der ser således ud:
KampTabel:
ID-Hold1-Hold2-Hold1Mål-Hold2Mål-Dato.

Jeg vil gerne lave et udtræk med følgende resultat:

HoldNavn-AntalKampe-VundneKampe-Uafgjorte-Tabte-MålLukketInd-ScoredeMål-Point

Denne sorteret efter point.

Jeg kan ikke regne ud hvordan jeg laver udtrækket eller om der er nok oplysninger i 'KampTabel'

Håber at der er nogle SQL hajer der kan hjælpe mig
Avatar billede hestetoften Nybegynder
09. november 2008 - 21:03 #1
Har sat flere point på.
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2008 - 14:20 #2
If I get a bit of time later today I'll take a look at your question
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2008 - 18:08 #3
Assuming you have the following tables/fields

tblHold
ID autonumber
HoldNavn Text

KampTabel
ID autoNumber
Hold1 Number (Relation to tblHOld.ID)
Hold2 Number (Relation to tblHOld.ID)
Hold1Maal Number
Hold2Maal Number

SELECT H.ID, H.HoldNavn, (SELECT count(*) FROM KampTabel K WHERE K![Hold1] = H![ID])+(SELECT count(*) FROM KampTabel K WHERE K![Hold2] = H![ID]) AS AntalKampe, (SELECT count(*) FROM KampTabel K WHERE K![Hold1] = H![ID]  AND K![Hold1Maal] >  K![Hold2Maal] )+(SELECT count(*) FROM KampTabel K WHERE K![Hold2] = H![ID]  AND K![Hold2Maal] >  K![Hold1Maal] ) AS VundeKampe, (SELECT count(*) FROM KampTabel K WHERE( K![Hold1] = H![ID]  OR K![Hold2] = H![ID]) AND K![Hold1Maal] =  K![Hold2Maal] ) AS Uafgjorte, (SELECT count(*) FROM KampTabel K WHERE K![Hold1] = H![ID]  AND K![Hold1Maal] <  K![Hold2Maal] )+(SELECT count(*) FROM KampTabel K WHERE K![Hold2] = H![ID]  AND K![Hold2Maal] <  K![Hold1Maal] ) AS TabtKampe
FROM tblHold AS H;
Avatar billede terry Ekspert
11. november 2008 - 12:22 #4
can you use this?
Avatar billede terry Ekspert
19. november 2008 - 12:25 #5
do you need further help here hestetoften?