Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
08. november 2008 - 23:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

At gøre linjer mere "smooth"

Hvis jeg har en selektion, fx en bue, som ikke er helt smooth, er der så en måde hvorpå jeg kan gøre den mere blød, således at jeg får en helt lige bue?

Jeg oplever nogle gange, hvis jeg fx bruger pen tool'et, at mine linjer ikke bliver helt så lige som jeg gerne vil have dem. Man kan selvfølgelig bruge mere tid på at få dem helt lige, men jeg tænkte, at det kunne være at der var en let måde at gøre dem lige på.

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
08. november 2008 - 23:42 #1
<ole>

Prøv at vise et eksempel. Ellers er det svært at vide, hvad du skal gøre anderledes  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede ejldk Nybegynder
09. november 2008 - 11:03 #2
når du bruger pen tool til at lave lige linier, låser den sig til horisontale og vertikale linier. Det kan du dog undgå ved at holde Ctrl i bund. Var det det du mente?
Avatar billede ejldk Nybegynder
09. november 2008 - 11:04 #3
jeg misforstod vist lige spørgsmålet.
Kan desværre ikke hjælpe dig med dit egentlige spørgsmål. Sorry.
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
09. november 2008 - 21:38 #4
ejldk,
Tak for forsøget, men nej, det var ikke helt det jeg mente :)

olebole,
Hvordan kan jeg vise dig et eksempel? Kan jeg sende dig en mail fx? Jeg er ny på forummet så jeg er ikke inde i hvordan man viser  et eksempel.
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 09:30 #5
Du kan evt. smide et billede her:
    http://imageshack.us/

Det er en gratis upload-ting, hvor billedet kan ligge, mens vi kikker og kommer med forslag ... ganske smart i forumsammenhænge som dette  ;o)
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
10. november 2008 - 12:34 #6
Tak for tippet, det er godt nok smart.

Her er et eksempel:
http://img517.imageshack.us/my.php?image=picture4aw9.png

Jeg ved ikke, om det er til at se på det billed, hvad jeg mener. Reflektionen på hjertet er lavet ved at jeg har duplikeret hjerteformen og resizet den. Men jeg synes, at det var svært at få kanterne på reflektionen til at blive helt lige. Faktisk har jeg to spørgsmål i den forbindelse:

1. Er der en måde at få dem mere lige på?

2. Er der en måde at få reflektioens form til at følge hjertets form således af reflektionens bue er den samme som hjertets, bare mindre da reflektionen jo befinder sig i en hvis afstand fra hjertets ydre?

Håber det er forståeligt hvad jeg mener :)
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
15. november 2008 - 18:01 #7
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
23. november 2008 - 17:25 #8
...