Avatar billede newcommer Nybegynder
08. november 2008 - 21:50 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Virus scannerer går i stå.

Jeg kan ikke få gennemført en virus scanning af mit C-drev.
Jeg har prøvet med Antivir og Avast. Begge stopper ved det samme
problem. De stopper simpelhen uden fejlmelding.

Antiver stopper ved: C:\system volume information\tracking. log

Avast stopper ved: C:\system\MountPoint manager remote database.
Computeren kører udmærket.

Er der nogen som har en forklaring?
Avatar billede newcommer Nybegynder
08. november 2008 - 22:56 #1
Kaspersky online virusscanner går også istå på samme sted.
Hvad hulen er det for noget? kan ikke finde den.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2008 - 08:21 #2
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmer foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, send loggen ind til gennemsyn, lad den slette det den finder.
Avatar billede newcommer Nybegynder
09. november 2008 - 12:30 #3
Tak for din kommentar. Desværre havde jeg de to programmer, som jeg bruger jævnligt.
Jeg burde nok have skrevet, at der skete det samme med Malwarebytes, da jeg lod den
scanne C-drevet. Og jeg kan slet ikke finde noget som hedder: C:\system\MountPoint manager remote database. Heller ikke med vis alle filer, og "Søg" finder heller ikke
noget.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2008 - 12:57 #4
Prøv kontroldpanel, mappeinstillinge, vis, prik i vis skjulte filer og mapper, og fjern fluebenet i skjul beskyttede operativsystem filer, se om du så kan finde den.
Avatar billede newcommer Nybegynder
09. november 2008 - 13:19 #5
Ok men du må have overset at jeg skrev: "Heller ikke med vis alle filer, og "Søg" finder heller ikke" -:)
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2008 - 13:40 #6
Forstod det ikke som at du havde været inde i mappeinstillinger, men husk at skjul dem igen.
Avatar billede newcommer Nybegynder
09. november 2008 - 13:48 #7
OK!
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2008 - 13:50 #8
Er det XP eller Vista?
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2008 - 13:52 #9
Du kan prøve at køre en sfc /scannow.
Avatar billede newcommer Nybegynder
09. november 2008 - 13:58 #10
Det er XP pro. Ok prøver en scannow. Den havde jeg ikke tænkt på, har prøvet CHKDSK.
Avatar billede newcommer Nybegynder
09. november 2008 - 14:54 #11
Det gjore desværre ingen forskel. Men underligt nok, kan jeg når jeg åbner C:\ og
uden problemer scanne både Windows mappen og de andre mapper, og der findes intet.
Avatar billede f-arn Guru
09. november 2008 - 15:45 #12
Prøv at læse den her: http://forum.kaspersky.com/lofiversion/index.php/t77888.html
Jeg tror det er et midlertidigt problem. Du kan også læse den her: http://www.castlecops.com/p1000361-MountPointManagerRemoteDatabase.html
Den bør dog nok være sidste udvej.
Avatar billede newcommer Nybegynder
09. november 2008 - 16:20 #13
Nå ja, det ser ud til, at det er noget jeg må leve med, når det ikke er Malware.
Og det går jo nok, når jeg kan scanne indefra C:\
Avatar billede newcommer Nybegynder
09. november 2008 - 16:21 #14
Tak til jer begge. Og læg begge et svar, så kan I dele point:)
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2008 - 17:31 #15
ok.
Avatar billede f-arn Guru
09. november 2008 - 17:43 #16
Et svar!