Avatar billede denjoer Nybegynder
07. november 2008 - 13:42 Der er 9 kommentarer

hjælp lige mig..opsæt disk kvote på drev.

Hej vi er ved at udvide vores SAN og vil derfor gerne opsætte disk kvote på deres drev. Der er to grupper: 1 og 2. grp.1 skal have 300mb og grp.2 150mb. Har kigget lidt på GPO og selve disk kvote ved højre klik på drev og vælge kvote men vi har 4000 brugere. Findes der en nem måde at lave kvote på grupper/OU(organisation unit) eller hvad gør jeg helt præcist?
På forhånd mange tak.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2008 - 14:04 #1
du kan ikke lave kvoter på gruppeniveau. Pokkers træls.
Avatar billede denjoer Nybegynder
07. november 2008 - 14:24 #2
Hej tak for din besked. Ja pokkers, men kan vel ikke taste alle 4000 brugere ind manuelt. Der må være noget smart?
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2008 - 16:45 #3
jeg mener godt du kan definere en gruppe, så du ikke behøver at gøre det for hver enkelt bruger, men kvote kommer til at gælde pr. bruger og ikke pr. gruppe. Altså en kvote på 300MB giver 300MB til hver bruger og ikke samlet til alle brugere i gruppen.
Avatar billede denjoer Nybegynder
07. november 2008 - 17:21 #4
Mange tak det er også det som er meningen. Gider du hjælpe mig med det hvordan jeg helt præcist skal gøre? På forhånd tak.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2008 - 19:04 #5
Avatar billede denjoer Nybegynder
08. november 2008 - 10:39 #6
Hej tak for linket. Synes mest det beskriver hvordan man opretter én bruger ad gangen. Er du ikk sød at hjælpe mig mere præcist med opgaven det vil jeg blive rigtig glad for.
Den ene gruppe x skal have 300mb til rådighed pr. bruger
den anden gruppe y skal have 150mb til rådighed pr. bruger.
De er på samme domæne og har adgang til samme drev p:\
Hvordan gør jeg? På forhånd tusind tak.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. november 2008 - 11:54 #7
man skal faktisk gøre det for hver enkelt bruger. Mente ellers helt sikkert, du kunne tilføje en gruppe.
Avatar billede denjoer Nybegynder
08. november 2008 - 17:21 #8
hej ja desvære er det kun for hver enkelt bruger men da vi har mere end 4000 brugere på domænet. hvad kan jeg så gøre, findes der et program der kan håndtere den slags?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. november 2008 - 17:37 #9
der findes scripts, der kan hjælpe dig med det. Jeg fandt nogle henvisniger til win2k server resource kit, men ikke noget helt konkret.