Avatar billede igames Nybegynder
07. november 2008 - 12:32 Der er 2 kommentarer

Åbne en formular i Word 2007

Hej jeg har fået et lille problem.

I Word 2003 kune jeg åbne min formularer så jeg kunne skrive i mit dokument (klik på >Vis< og derefter på >Værktøjslinier< og til slut på >Formularer<) hvor efter jeg kunne klikke på hængelåsen. Men sådan er det ikke bygget op mere og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg gør det i 2007, kan I hjælpe?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2008 - 12:44 #1
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. november 2008 - 13:10 #2
Beskrivelsen i den artikel, vejmand har henvist til, benytter kontrolelementer, som er noget nyt i Word 2007. Kontrolelementer vil ikke virke i ældre versioner af Word.

Men du kan stadig arbejde med formularer som i Word 2003 og tidligere, og de vil også virke i Word 2007. Du skal benytte fanen Udvikler som beskrevet i artiklen. I stedet for at benytte kontrolelementer, skal du klikke på 4. ikon i 2. række (”Ældre funktioner”) i gruppen Kontrolelementer i fanen Udvikler. Så får du adgang til de kendte formularværktøjer fra tidligere versioner (øverste række i de værktøjerl, der vises).

Når du skal beskytte formularen, skal du klikke på ”Beskyt dokument” – også i fanen Udvikler. Så bliver der vist det kendte panel fra tidligere versioner, hvor du kan indstille, hvordan formularen skal beskyttes.