Avatar billede roflpopz Nybegynder
06. november 2008 - 23:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved opstart af bruger

Hej Eksperter,

Jeg står med dette irriterende problem, at min computer ikke vil "loade" min bruger ordentligt ved opstart. Den bruger lang tid på at skrive "Forbereder skrivebord..." og så kommer man ind på et helt tomt skrivebord med hverken firefox eller noget som standart browser.

Hvad skal jeg gøre for at få det tilbage til det gamle? Det hele skete ved at jeg kom til at slukke på kontakten mens computeren stadig var tændt, da jeg stardede den igen opførte den sig vildt mærkeligt.

Jeg kunne vælge at formatere, men der er bare nogle vigtige links jeg havde gemt på min bruger i firefox som jeg ikke kan finde nu.

Håber i kan hjælpe.
Hilsen Kenneth Gregersen
Avatar billede vejmand Juniormester
06. november 2008 - 23:14 #1
Prøv om du kan starte op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og derfra lave en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod....
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2008 - 08:42 #2
Avatar billede roflpopz Nybegynder
07. november 2008 - 16:48 #3
Systemgendannelse virker ikke, god knows why.
Men det er altså en midlertidig profil skriver den, og alle de ændringer jeg laver bliver slettet hver gang jeg logger af.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
07. november 2008 - 16:52 #4
Det skal lige siges at jeg kører med Windows Vista 64 bit!
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2008 - 17:45 #6
Om det er Vista eller XP, så foregår det stort set på samme måde/sted, at oprette/kopier ny brugerprofil :)
Avatar billede roflpopz Nybegynder
09. november 2008 - 12:16 #7
Tjoe, men nu er det de links jeg har i firefox jeg gerne skulle bruge. Er der på ingen måde jeg kan få dem tilbage på? For ser ikke rigtig ud til at de er her med denne løsning.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2008 - 13:21 #8
Dem henter du bare fra din gamle brugerprofil.
I mit tilfælde ligger de her:
C:\Programmer\Mozilla Firefox\defaults\profile\bookmarks.html

Hvis du ikke kan finde dem, bruger du bare søgefunktionen, og søger efter bookmarks.html på din gamle brugerprofil.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
09. november 2008 - 21:48 #9
Super! Vejmand du er en helt. Tusind tak! (:
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2008 - 22:50 #10
Velbekomme, hvis haverslev også lige sender et "Svar" kan vi jo dele pointene. :-)
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2008 - 08:12 #11
:)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2008 - 00:09 #12
haverslev >> Se her: http://www.eksperten.dk/spm/852959