Avatar billede mulkurul Nybegynder
06. november 2008 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vertikal centrering af webside

Jeg står for at lave en mindre simpel webside for en nystartet restaurant.
Som det med al ønskelig tydelighed vil fremgå ville indehaveren have været bedre tjent med at vælge en anden til denne opgave...

Hvorledes får jeg websiden til at stå centret?
Jeg lægger lige et link til en side der illustrerer hvad jeg påtænker: www.salar.dk.

Jeg er helt blank mht html skal jeg lige skynde mig at tilføje.

mvh
Avatar billede mulkurul Nybegynder
06. november 2008 - 15:03 #1
... centreret skulle der have stået.
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2008 - 15:08 #2
fx;

<div style="width: 600px; margin: auto;">
  dit øvrige indhold
</div>
Avatar billede mulkurul Nybegynder
06. november 2008 - 15:22 #3
Takker, men som sagt er jeg helt blank hvad html angår.

Har Frontpage ikke faciliteter der sætter mig i stand til at lave en sådan opsætning således at jeg ikke skal bruge kodning?

Eller kan jeg bruge dit eksempel ved at åbne et nyt websted, indsætte den første linje som html:
<div style="width: 600px; margin: auto;">

øvrigt indhold

Og afslutte med:  </div>

mvh
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2008 - 15:34 #4
det er - heldigvis - så mange år siden jeg har arbejdet med frontpage at jeg ikke kan huske hvad man kan og ikke kan, men jeg kan da ikke forestille mig der ikke skulle være en mulighed for at indsætte en tabel eller et layer (altså en div) og så via et property-vindue sætte egenskaber eller styles for elementet.

men ellers så burde du bare kunne kopiere eksemplet ind i FP.
Avatar billede mulkurul Nybegynder
06. november 2008 - 15:55 #5
Takker, jeg kaster mig ud i det.