Avatar billede j.per Nybegynder
06. november 2008 - 14:15 Der er 1 kommentar

Terminal server session Cisco VPN

Jeg har mig et problem som jeg ikke kan få løst.
Jeg er IT ansvarelig i et firma hvor vi en MS VirutalServer2005SP1 hvor der er 4 VirtualXP's.
I dem er det installeret Cisco VPN klient V5.
De bruges, af vores Support afdeling, til at oprette en VPN forbindelse ud til vores kunder for at servicere vores web-services.

Det går meget tid med at vedligeholde disse 4 maskiner når der kommer flere kunder mm. Og nu er det behov for en 5. VirtialXP.

Jeg sidder så med tanken om at lave en Terminal server 2003/2008 hvor disse Desktops + Cisco VPN klient skal hostes.
Dette vil gøre vedligeholdelses nemmere for mig, og nemt at give adgang til en bruger mere, da alle bruger har sin egen login med tilhørende desktop.

I mit test opsæt kan jeg ikke få adskildt VPN opkoblingen til den aktuelle session / Bruger.
Når f.eks. bruger 1 opretter en VPN forbindelse til en kunde, oprettes forbindelsen også hos de andre bruger. De andre kan derefter ikke oprette en VPN forbindelse til en anden kunde.
Når en bruger har Cisco VPN klienten åbnet, kan den andre bruger ikke åbne klienten.

Er det muligt at lave noget så jeg kan få mit opsæt til at virke?

Er der eventuelt en andet program jeg kan bruge?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2008 - 14:20 #1
Det er jo ikke alle applikationer der understøtter flere kørende instanser på samme tid.

Citrix har en løsning der måske kan håndtere dette, men jeg har ikke hørt om at ts har det.