Avatar billede jgthb Nybegynder
06. november 2008 - 01:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

menu interaktiv ekstern

Hej

Jeg vil gerne have en menu, som er nogenlunde ens for alle sider. Derfor henter jeg en fil kaldt menu.php på alle sider. Problemet er dog, at den ikke skal være helt ens. På nogle sider skal der tilføjes lidt eller fjernes lidt (f.eks. hvis man er logget ind som bruger). Hvorledes implementeres dette? Der bruges i øvrigt også en css-fil (bare så I ved, hvad der er at arbejde med).

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Jonathan
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2008 - 09:24 #1
hvis du har kun én menu-fil du inkluderer skal du ud i noget scripting, fx ASP eller PHP vha if-statements ud fra fx querystrings, til at skjule/vise de nødvendige ting - ellers skal du have flere menu-filer.
Avatar billede w13 Novice
06. november 2008 - 09:33 #2
Alternativt skal ting fjernes / vises med JavaScript. Men det kan jeg ikke hjælpe med uden at se menukoden.
Avatar billede jgthb Nybegynder
07. november 2008 - 12:18 #3
ok. jeg tænker lige over det i weekenden og vender tilbage derefter. Tak begge to
Avatar billede jgthb Nybegynder
25. december 2008 - 13:40 #4
hej igen. glemte helt at skrive tilbage.

Jeg gjorde, som du foreslog, keysersoze. Så du kan bare lægge et svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
25. december 2008 - 19:56 #5
svar :)