Avatar billede thelonely Nybegynder
05. november 2008 - 22:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Searchable PDF

Jeg har en masse PDF filer som jeg gerne vil lave til "Searchable PDF" filer. Er det muligt på en nem måde, så man ikke skal ind og gøre det på hver enkelt?

Lidt ligesom hvis man f.eks. vil kopiere 1000 filer. Så gider man jo heller ikke flytte hver enkelt, så vil man hellere flytte dem allesammen på samme gang og så ellers bare lade PCen stå i den tid det nu tager.

Jeg håber det er forståeligt.
Avatar billede falster Ekspert
06. november 2008 - 14:58 #1
Avatar billede thelonely Nybegynder
08. november 2008 - 13:25 #2
Jeg kan ikke lige gennemskue om det der batch OCR er det samme som Searchable PDF. Hvordan finder jeg ud af om en PDF fil er Searchable? kan man læse det i filen eller noget lignende?
Avatar billede falster Ekspert
08. november 2008 - 14:24 #3
Det hænger vist sådan sammen:

Alle pdf'er, der er fremstillet fra et program, der håndterer tekst (tekstbehandling, cad, dtp o.l.) bør være søgbare.

Alle pdf'er, der er fremstillet ved scanning er ikke umiddelbart søgbare.

Prøv blot med søgekikkerten i Adobe Reader.

Men pdf'er, som er fremstillet ved scanning (eller anden form for fotokopiering) kan gøres søgbare på ovennævnte måde (OCR ~ Optical character recognition).
Avatar billede thelonely Nybegynder
08. november 2008 - 14:50 #4
Ok. Jeg har nemlig en masse dokumenter som er scannet ind og som derfor ikke er søgbare. Jeg vil så gerne lave dem om til at være søgbare(Searchable PDF). Det skal selvfølgelig kunne gøres på den lettest mulige måde og helst hvor jeg ikke behøver at sidde foran PCen for at trykke på hver enkel.

Jeg tror jeg har forstået det nu, jeg mangler bare et program som kan gøre det. Nu prøver jeg lige med ovennævnte metode. Det er Adobe Acrobat® 9 Pro jeg skal have fat i ikke?

For så vil jeg lige prøve at finde Adobe Acrobat® 9 Pro og så ellers gøre som i linket.
Avatar billede falster Ekspert
08. november 2008 - 18:07 #5
Jeg tror alle versioner (standard eller pro) i Acrobat 7, 8 og 9 kan gøre det.

Pro'erne er jeg sikker på.

Så Adobe Acrobat® 9 Pro er selvfølgelig OK.
Avatar billede thelonely Nybegynder
08. november 2008 - 23:10 #6
Det fungerer perfekt, mange tak for hjælpen!
Avatar billede thelonely Nybegynder
08. november 2008 - 23:10 #7
Mange tak
Avatar billede thelonely Nybegynder
08. november 2008 - 23:11 #8
Hvordan accepterer jeg dit svar..?
Avatar billede falster Ekspert
09. november 2008 - 17:23 #9
Ja det gemmer Eksperten af en eller grund vejledningen i.

Jeg tror bare, at du skal markere mit svar (08/11-2008). Så er der vist en mulighed for at acceptere.