Avatar billede hellejohnsen Nybegynder
05. november 2008 - 20:38 Der er 5 kommentarer

Min registreringsdatabase er ødelagt

HJÆÆÆLP - jeg blev anbefalet at slette upperfilters and lowerfilters på min bærbare, da jeg havde problemer med SD kortlæseren. Efter jeg har slette disse under HKEY_LOCAL_MASCHINE/system/current_control_set/control/class(4D36-E965-E325....) virker hverken mus eller tastatur. Jeg tog selvfølgelig en backup af reg.db først - men den kan jeg ikke ligesom bruge til noget da jeg ikke kan bruge tastatur el. mus - heller ikke i fejlsikret tilstand.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2008 - 21:00 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2008 - 21:01 #2
Det er metode 2 du skal bruge:
Metode 2: Geninstallere Windows XP ved at starte computeren fra Windows XP-cd'en
Udfør følgende trin for at geninstallere Windows XP ved at starte computeren fra Windows XP-cd'en: 1. Læg Windows XP-cd'en i computerens cd- eller dvd-drev, og genstart derefter computeren.
2. Når meddelelsen "Tryk på en tast for at starte fra cd" vises på skærmen, skal du trykke på en tast for at starte computeren fra Windows XP-cd'en.

Bemærk! Computeren skal være konfigureret til at starte fra cd- eller dvd-drevet. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du konfigurerer computeren til at starte fra cd- eller dvd-drevet, i dokumentationen til computeren eller ved at kontakte computerproducenten.
3. Du får vist følgende meddelelse på skærmbilledet Velkommen til installationsprogrammet:
Denne del af installationsprogrammet forbereder Microsoft Windows XP til at køre på din computer:

Hvis du vil installere Windows XP nu, skal du trykke på ENTER.

Hvis du vil reparere en Windows XP-installation ved hjælp af Genoprettelseskonsol, skal du trykke på K.

Hvis du vil afbryde installationsprogrammet uden at installere Windows XP, skal du trykke på F3.
Tryk på ENTER for at installere Windows XP.
4. Tryk på F8 for at acceptere licensaftalen på skærmbilledet Windows XP Licensaftale.
5. Sørg for, at den aktuelle installation af Windows XP er markeret i boksen, og tryk derefter på R for at reparere Windows XP.
6. Følg vejledningen på skærmen for at geninstallere Windows XP. Når du har repareret Windows XP, skal du måske aktivere Windows XP igen.
Avatar billede hellejohnsen Nybegynder
06. november 2008 - 10:15 #3
I går aftes forsøgte jeg at reparere windows men mit administrator password ville den ikke acceptere. Så jeg er nok nødt til at lave en ny installation. Hvordan er det lige med de ting jeg har liggende under dokumenter mv. - bliver det slettet ved re-installation af windoes?
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. november 2008 - 16:29 #4
Hvis du under installation, laver en Ny-installation, mister du alle programmer og dokumenter på C: drevet.
Hvis du under installation, laver en Repear, mister du ikke programmer og dokumenter på C: drevet.
Avatar billede hellejohnsen Nybegynder
10. november 2008 - 18:57 #5
Jubiiii - nu funker den igen. Jeg generede en UBCD4WIN og herfra kunne jeg så gendanne min reg.database. Det med at reparere windows lykkedes ikke - og geninstallere windows synes jeg ikke lige var den løsning jeg ønskede.