Avatar billede michaelbn Juniormester
05. november 2008 - 19:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Knap til makro skal følge med regnearket på andre computere

Jeg har lavet en makro og lavet en knap i værktøjslinjen, der aktiverer den makro. Nu kommer knappen frem, hver gang jeg åbner Excel på den pågældende computer, men går jeg til en anden computer og åbner mit regneark, er den væk, selvom selve makroen "følger med".

Hvordan laver jeg en knap, så den "følger med", når mit regneark åbnes på en vilkårlig computer, og så den forsvinder igen, når mit regneark lukkes?
Avatar billede sism Nybegynder
06. november 2008 - 19:42 #1
Prøv at slette knappen og opret den igen. Husk at gemme §:o)Banalt måske, men det er ikke altid at Excel funker efter hensigten.
Avatar billede michaelbn Juniormester
07. november 2008 - 11:24 #2
Så simpelt er det altså ikke.... Sagen er jo, at når jeg gemmer, gemmes min knap lokalt dvs. i Excel på min computer og kun der. Jeg har et andet regneark, hvor knappen følger regnearket, uanset hvilken computer det åbnes på, så jeg ved, det er muligt. Spørgsmålet bare hvordan....
Avatar billede sism Nybegynder
07. november 2008 - 13:24 #3
Har selv lavet flere ark med knapper i, som andre åbner..og der følger knappen med, så der er et eller andet med dit ark der går galt...
Har du prøvet at lave et helt nyt ark med samme makro i?
Avatar billede karina_n Nybegynder
07. november 2008 - 13:51 #4
Kan det tænkes at du har oprettet makroen i "din personlige projektmappe" i stedet for "Denne projektmappe"?
Avatar billede michaelbn Juniormester
07. november 2008 - 15:25 #5
Jeg tror ikke, det har noget med selve makroen at gøre. Den følger jo godt nok med, når regnearket åbnes på andre computere. Så det er noget med selve opsætningen af Excel at gøre.

I princippet er det ikke anderledes, end hvis jeg ændrer knapperne på værktøjslinjen. Så er spørgsmålet bare, om ændringer gælder for alle, der bruger Excel på den pågældende computer, eller for alle som anvender det pågældende regneark uanset på hvilken computer. Jeg ønsker det sidste, men p.t. gør Excel det første.
Avatar billede karina_n Nybegynder
07. november 2008 - 15:47 #6
hej igen

Jeg har googlet lidt og fandt dette link, som skriver noget om at man kan gemme opsætningen og overføre det til en anden pc. Jeg ved ikke om det kan bruges?

http://web-uv.acu-vejle.dk/PowerPoint2007/Brugerfladen/Hurtig%20adgang/
Avatar billede michaelbn Juniormester
07. november 2008 - 20:39 #7
Desværre ikke... Så skal man jo i givet fald overføre opsætningen til en masse computere - i mit tilfælde ca. 80-100 computere! Det vil slet ikke komme til at virke. Den løsning, jeg efterspørger, følger det hele med regnearket på lige fod med formler, makroer osv.
Avatar billede sism Nybegynder
07. november 2008 - 20:43 #8
Har selv lavet flere ark med knapper i, som andre åbner..og der følger knappen med, så der er et eller andet med dit ark der går galt...
Har du prøvet at lave et helt nyt ark med samme makro i?