Avatar billede meiland Mester
05. november 2008 - 15:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Print det datasæt, der er vist på formularen

Hej alle !

I forlængelse af http://www.eksperten.dk/spm/850725 vil jeg gerne have en print-knap på formularen, så det viste datasæt printes.

Jeg skal sikkert have en rapport, så printet ser godt ud, men hvordan laves koden bag knappen ??

Jeg har en fornemmelse af, at jeg måske skal lave en forespørgelse, men ellers...........

Håber, at nogle kan hjælpe
Avatar billede mugs Novice
05. november 2008 - 15:37 #1
Med et alfanumerisk kriterie:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[Tabel1]![tekst] = '" & Me!tekst & "'"

og Numerisk:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[Tabel1]![tal] = " & Me!tal & ""
Avatar billede terry Ekspert
05. november 2008 - 18:15 #2
Difficult to give a solution when we dont know how your other question was solved.
Avatar billede fdata Forsker
05. november 2008 - 18:58 #3
Yes! Reglerne siger, at "det ikke er tilladt at tildele point for en opgave løst uden om Eksperten.dk (f.eks. opgaver løst via mail, ICQ eller telefon)", så ikke alene balancerer I på kanten af reglerne; men I har også smækket alle andre ude.
Avatar billede mugs Novice
05. november 2008 - 19:03 #4
Helt enig - Og derfor har jeg også blot svaret "bevidstløs", al den stund at denne sætning mere taler for en anden løsning end det accepterede svar giver:

"Jeg tror løsningen med alternativknapper faktisk bliver bedre."
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2008 - 21:36 #5
DoCmd.RunCommand acCmdPrint
Avatar billede mugs Novice
05. november 2008 - 21:52 #6
Denne kommando vil:

1. Printe selve formularen
2. Bruge alt for meget blæk afhængig af formularens baggrundefarve
3. Subjektiv opfylder den vel ikke spørgerens ønske om "så printet ser godt ud"
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2008 - 22:04 #7
....alt er relativt!~)

under alle omstændigheder, så er der ikke nogen rapport...
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2008 - 22:26 #8
hvis du ønsker en rapport, så skal du bruge den samme forespørgsel, som din formular bruger og hvis du bruger en tabel, så: Lav en ny forespørgsel, vælg din tabel, vælg de felter du ønsker i din rapport, vælg det felt, som entydigt fortæller hvad det er for en post (f.eks. et kundenr!~) og ved dette felt skriver du i kriteriefeltet:
forms!NavnetPåDinFormular!kundenr

Så gem forespørgslen og autogenerer en rapport, hvor du vælger denne forespørgsel!~)

Når du så skal kalde den fra din knap, så skriver du:

docmd.openreport "NavnPåDinRapport", acViewPreview
hvis du vil se før du udskriver eller
docmd.openreport "NavnPåDinRapport"
hvis den bare skal skrive ud!~)
Avatar billede mugs Novice
06. november 2008 - 10:13 #9
Det noget af en omvej. Hvis formularen har en forespørgsel som datakilde, kasn den samme forespørgsel bruges til rapporten. Jeg placerer kriteriet i formularen, da forespørgslen så kan bruges til flere ting.

Nok fylder en forespørgsel ikke ret meget, da der jo kun er data i, når den køres - Men alligevel.
Avatar billede meiland Mester
06. november 2008 - 16:43 #10
Hej  Alle !
Nu må jeg lige smide en kommentar.
SPG har gennem mine 2 spørgsmål hjulpet med med 2 specifikke problemer, som han har løst med en eksempeldatabase. Desværre fik jeg ikke smidt linket til spørgsmål 2 (http://www.eksperten.dk/spm/851097). Det er dog uden betydning for dette spørgsmål, da jeg lavede en fejl 40, da jeg overførte koden til min db. Ingen løsning uden om Eksperten.

Jeg har prøvet at lægge mugs kode ind på en knap; den åbner rapporten men uden data... ??? ...
Rapporten er ikke færdig endnu, men det kommer.
Jeg har lagt min db på www.meiland.dk/spg851651.mdb så alle kan følge med.
Avatar billede mugs Novice
06. november 2008 - 17:07 #11
Hvis det er den rapport der hedder "Garanti total" ER der data i. Du ser en total. Og går du ind i den forespørgsel der leverer data til rapporten vil du se, at det er de eneste data der er. Ergo kan rapporten jo heller ikke vise yderligere data.
Avatar billede mugs Novice
06. november 2008 - 17:49 #12
Hvis det derimod er rapporten "Entreprisetabel" skyldes fejlen, at du har brugt koden for et numerisk kriterie selvom kriteriefeltet (Garantinr) er alfanumerisk. Prøv denne:

DoCmd.OpenReport "EntrepriseTabel", acViewPreview, , "[Entreprisetabel]![Garantinr] = '" & Me.Garantinr & " '"
Avatar billede meiland Mester
06. november 2008 - 20:47 #13
Tak for svaret mugs.

Jeg skal vist kigge bedre efter næste gang, så jeg se forskel på ' og "
Avatar billede mugs Novice
06. november 2008 - 20:50 #14
Tak for point :o)
Avatar billede meiland Mester
07. november 2008 - 12:39 #15
Her er resultatet, www.meiland.dk/spg8516511.mdb

Desværre er der dukket noget nyt op, som jeg først nu er blevet opmærksom på. Se http://www.eksperten.dk/spm/851923