Avatar billede sofuz Nybegynder
05. november 2008 - 09:27 Der er 15 kommentarer

Replikering imellem 2 Domain controllere

Vi har 2 Domain controllere i vores domæne. Den ene er en DC Master og den anden er en DC Replika. Vi har sat Masteren op som domian controller. Så er mit spørgsmål, hvordan for man sat Replikaen op til at få replikeret alle data over fra masteren?

Meget gerne en eller anden guide med billeder?
Avatar billede leif Seniormester
05. november 2008 - 09:35 #1
Da du har lavet den såkaldte DC Replika ? Brugte du så ikke AD guiden og meldte den ind som extra DC ? I så fald replikerer den helt automatisk selv og de er reelt på lige fod med hinanden.

Så hvis I har DC1 og DC2 vil begge svare på forespørgsler
Avatar billede sofuz Nybegynder
05. november 2008 - 09:44 #2
Den er ikke blevet sat op som DC endnu, den er bare blevet meldt ind i domænet. Men Masteren er bare blevet sat op som en almindelig DC.
Avatar billede sofuz Nybegynder
05. november 2008 - 09:47 #3
Så det er faktisk bare en Guide jeg mangler til at sætte Vores DC replika op.
Avatar billede leif Seniormester
05. november 2008 - 09:49 #4
Det gør du på samme måde som da du konfigurede din første controller, blot at du i guiden vælger at det skal være en ekstra dvs. at det ikke er den første i træet

http://www.petri.co.il/how_to_install_active_directory_on_windows_2003.htm
Avatar billede sofuz Nybegynder
05. november 2008 - 09:53 #5
Ok.. mange tak, jeg vil prøve at kigge på guiden.
Avatar billede leif Seniormester
05. november 2008 - 09:57 #6
Igen når man har et AD med flere DCer så vil alle DC svare på forespørgsler, derfor bliver der ikke på samme måde tænkt i baner som Master, Secondary osv., som der vist nok blev i de gamle NT4 dage.

Jeg kan se at den guide er anderledes end jeg selv gør det, da jeg lader DCPromo guiden kopnfigurere min DNS for mig.
Avatar billede leif Seniormester
05. november 2008 - 10:00 #7
Så min anbefaling er nok at starte dcpromo og lade dig guiden den igennem hele forløbet
Avatar billede sofuz Nybegynder
05. november 2008 - 10:03 #8
ok tak.. har fundet ud af det nu :o)
Avatar billede sofuz Nybegynder
05. november 2008 - 10:06 #9
Lige et spørgsmål mere.. hvor tit bliver der replikeret imellem DC'erne?
Avatar billede leif Seniormester
05. november 2008 - 10:07 #10
Live = Dvs. afhængig af load
Avatar billede leif Seniormester
05. november 2008 - 10:08 #11
Husk de er ligeværdige i dit netværk derfor svarer begge 2 på forespørgsler, så derfor er opdatering live jo nødvendigt.

Har du også sat en extra DNS op ?
Avatar billede sofuz Nybegynder
05. november 2008 - 10:17 #12
Ja det har jeg, og en ekstra DHCP, men er det ikke bare på samme måde?
Avatar billede leif Seniormester
05. november 2008 - 10:38 #13
Jeg kan ikke huske DNS i hovedet og DHCP har jeg ingen ekstra af, det vi har vores dokumentation i orden og derfor tager det ikke mange minutter og sætte op.
Avatar billede sofuz Nybegynder
05. november 2008 - 10:41 #14
Ok.. men er det ikke nogen lunde på samme samme måde som da jeg satte Ad'et på. Altså bare tilføje den som en ekstra?
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2008 - 08:05 #15
Jeg vil tillade mig et smide et svar hvis min hjælp var brugbar