Avatar billede kjeldsted Novice
04. november 2008 - 17:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sletning af "ikke eksisterende" fil.?

Hej alle.

Jeg ved ikke helt om jeg har ramt den rigtige kategori, da mit spørgsmål drejer sig om et XP / Mac OS X problem.

Men kort sagt er det på et tidspunkt (via OS X (10.5)) blevet oprettet en fil i papirkurven med navnet "". Denne er dog blevet lagt i papirkurven på min Windows XP partion.

Denne fil ved navn  er nu ikke mulig at slette via XP da navnet er ugyligt, eller via. OS X da jeg ikke kan slette papirkuren!?

Nogle der ved hvordan jeg via XP kan slette en fil med navnet ?

Jeg kan desuden heller ikke hverken åbne, kopiere eller flytte denne fil der fylder 0 bytes...

På forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2008 - 17:58 #1
Muligt at du kan gøre det ved, at du starter XP op i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart og vælg fejlsikret)og herefter prøve at slette filen i papirkurven.

Ellers skal du muligvis have andre løsninger, se her:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no43
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2008 - 19:25 #2
Jeg tror (men er ikke sikker) at du kan gøre det fra en livecd www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede pcn Nybegynder
04. november 2008 - 19:54 #3
Fejlsikret
cd windows
cd temp
slet ALT !!!!
Den hurtigste er selvfølgelig RD temp MD temp
pcn
Avatar billede pcn Nybegynder
04. november 2008 - 19:57 #4
PCN = Computer siden 1985..
Problemet er ikke et problem men viden om DOS..
PCN
Avatar billede kjeldsted Novice
04. november 2008 - 23:17 #5
Nu jeg har lige siddet og skrevet nogle dejlige skoleopgaver hele aftenen på Mac'en så har ikke lige fået tjekket jeres forslag. Men skal lige være sikker på hvad pcn mener.

Du beder mig boote op i fejlsikret tilstand, åbne CMD og skrive

cd windows/temp
hvorefter jeg skulle slette ALT fra den mappe...

Det lyder til jeg ikke fik forklaret godt nok, eller også er jeg ikke helt klare over hvad der vil ske ved at tømme temp mappen.

Men den særdeles uønskede fil ligger i:

C:/.trash/510/

ps. Og hvis der i oplæget står at filen hedder "", menes der at XP viser filnavnet som en firkant.

Men mange tak for svarene. Tjekker i morgen om jeg kan få det til at virke
Avatar billede kjeldsted Novice
06. november 2008 - 12:56 #6
Efter en hård kamp er det nu endeligt lykkedes at få slettet mappen indeholdende denne irriterende fil vha. RD /s...

Smid nogle svar hvis I vil have points.

Og mange tak for hjælpen.
Avatar billede kjeldsted Novice
20. november 2008 - 13:12 #7
Lukker