Avatar billede tinem Novice
04. november 2008 - 16:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Teamviewer og sikkerhed?

http://www.teamviewer.com/da/products/security.aspx

Er det sikkert nok at forlade computeren hjemme med Teamviewer åben for at kunne betjene den fra en anden computer ude i byen?
Avatar billede synthaiz Nybegynder
05. november 2008 - 07:13 #1
Ja det er det, der er ingen adgang, sålænge computeren er slukket.

Men hvis den er tændt, skal skrive en kode, som de ikke kan få fat i. Kun via din hjælp.
Og du skal også have programmet tændt før at den anden person, kan bruge Teamviewer på din computer..

Så bare rolig :)
Avatar billede tinem Novice
05. november 2008 - 12:07 #2
synthaiz skrev - Ja det er det, der er ingen adgang, sålænge computeren er slukket.

Er det for at være morsom?:-)

Jeg tænkte bare at hackere jo kan køre alle deres forskellige scripts eller hvad de nu kalder det for at få adgang til MIN computer v.hja. Teamviewer, men det kan de altså ikke?

Jeg har tidligere brugt UltraVNC og det er måske ikke så sikkert som Teamviewer ikke fordi jeg erfarede at nogen overtog min computer?

Hvor kan jeg aflæse om nogen har forsøgt at overtage computeren med Teamviewer?

Hvis begge parter har hele Teamviewer indstalleret, hvordan veksler man så imellem at se den enes computer frem for sin egen. Er man nødt til at slukke og så starte igen? Og hvad med chat. Virker det OK og hvordan bruger man det?

Det blev til mange spørgsmål, men hvis du er bruger af Teamviewer håber jeg at det er nemt for dig at svare på.
Avatar billede Martinius Nybegynder
16. marts 2009 - 23:52 #3
Hej..

Du kan ikke koble direkte op til en teamviewer, der ligger på din computer, da den teamviewer, du starter op på din computer, kobler direkte op til teamviewers server, og en hacker derfor skal opsnappe kommunikationen med teamviwers server, og derefter  bryde krypteringen, på forbindelsen mellem din computer og teamviewers server. En hacker kan selvfølgelig sidde og prøve at opkoble til forskellige id'er på teamviewers server, og derved, ved et tilfælde komme til at ramme dit id, men derefter skal de så gætte den 4 cifrede kode, der er på din pc, og som skifter hver gang du starter teamviewer.

I menuen ekstra, inden du opretter forbindelse, har du et punkt der hedder åbn logfiler, og i mappen der åbnes, har du en tekstfil der hedder connections.txt. der kan du se alle forbindelser.

Nej du behøves ikke at slukke og starte tw igen, for at bytte om på parterne... i dit fuld modul, kan du i toppen vælge handlinger, og byt side med partner. og chat aktiverer du i ekstra, chat. og det kommer med det samme.

Mvh

Martin
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2009 - 08:33 #4
Teamviewer har en sikkerhedsfuktion som forhindrer hackere i at "gætte" adgangskoden. Ved fem mislykkede forsøg på indtastning af adgangskoden opstår en timeout. Denne timeout stiger for hvert mislykket forsøg. Se evt. dette link: http://www.crea-aalborg.dk/teamviewer-sikkerhed.html