Avatar billede belsen Nybegynder
04. november 2008 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Print screen billede i banner er uskarpt når jeg laver gif

Hej

Jeg skal lave et banner som indeholder print screen billeder. Hvordan skal jeg gemme disse billeder, så de bliver vist knivskarpe i mit endelige banner? Jeg har i Photoshop prøvet at gemme print screen-filerne som jpg og psd og det bliver bare grimt og uskarpt, når jeg vil teste min endelige gif (save for web and devices - GIF 128 Dithered). Hvad gør jeg?
Avatar billede jokkejensen Novice
04. november 2008 - 14:24 #1
Hvorfor skal du gemme dem seperat ? - Men ellers brug png 24bit.
Avatar billede jokkejensen Novice
04. november 2008 - 14:28 #2
gif er kun 8 bit (265 farver), png er 16bit farver ca 65500.
Avatar billede jokkejensen Novice
04. november 2008 - 14:30 #3
Men det er nu muligt at kopiere fra psd til psd, inde i photoshop, bare marker og kopier i det ene vindue, og sæt ind i det andet - så kommer det i sit eget lag.
Avatar billede belsen Nybegynder
04. november 2008 - 15:24 #4
Tak for hjælpen