Avatar billede bankehytten Nybegynder
03. november 2008 - 18:23 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

internet problem xp

Hejsa

Jeg har et problem som efterhåden give mig grå hår så jeg har brug for lidt hjælp.
Det hele startede med at jeg fjernede TDC sikkerhedpakke så røg nettet. Ip adressen kunne ikke fornyes og det er der problemet er. TDC netsupport siger pc ikke kan se netkortet.

Jeg har prøvet at reparere net forbindelsen ip kan ikke for nyes.

jeg har pinget netkortet det virker.(jeg kan bare ikke komme på nettet)

Jeg har været i ipconfig heller ikke dette hjalp fik en fejl om socket.

Jeg har været i enhedshåndtering ingen krydser eller udråbstegn.
Jeg har prøvet at slette net kortet og geninstallere det det hjalp ikke.
jeg har prøvet at installere et trådløst net kort heller ikke dette vil køre.
Jeg har prøvet system gendannelse heller ikke dette hjalp.
Jeg har prøvet at reperare xp men heller ikke dette hjalp.
Jeg har tjekket for virus og andet kravl det er der ikke noget af.

Er jeg ude i og skulle formatere og genindstalere eller er der en anden løsning ????

knus Henriette.
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2008 - 18:46 #1
Hvis nettet ikke virker, hent de her to programmer:

http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.
Virker det ikke (kan måske ikke få forbindelse til nettet igen)
Så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

(lspfix og winsockfix er ikke destruktive, De ødelægger ikke noget)  (kan være på disketter, hvis nødvendig og/eller Usb)
Avatar billede bankehytten Nybegynder
04. november 2008 - 10:16 #2
Hejsa

Nix det hjalp heller ikke :-( flere ideer ???

knus Henriette.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2008 - 11:40 #3
Den TDC sikkerhedspakke, hvad bestod den af?
Antivirus program ? - Firewall ? - eller ?
Hvordan er den slettet / fjernet ?
Avatar billede bankehytten Nybegynder
04. november 2008 - 11:53 #4
Hejsa

Den bestod af norman antivirus og firewall den er slette via uninstaller.

knus Henriette.
Avatar billede bankehytten Nybegynder
04. november 2008 - 11:55 #5
Jeg skulle måske lige fortælle at der er sket lidt efter jeg kørte de 2 programmer du anbefaldet den er gået fra røde krydser på internet forbindelsen til begrændset og den forsøger at hente ip men kan ikke.

Tdc netsupport siger stadig at pc ikke kan se netkortet ???

knus Henriette.
Avatar billede chiefbigchief Mester
04. november 2008 - 15:18 #6
Udover at slette sikkerhedpakken har du så ændret på hvad modemmet kikker ind i ? hos TDC fastlåser de hardwaren, så der kan gå op til 6 timer før det registreres hos TDC at der er ny hardware.
Ring til support og få dem til at opdatere hvis du har ændret noget.

M.v.h. chiefbigchief.
Avatar billede bankehytten Nybegynder
04. november 2008 - 17:27 #7
Hejsa

nej jeg har ikke ændret på andet.
jeg fjernede norman og genstartede og væk var netforbindelsen.

knus Henriette.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2008 - 18:25 #8
Vi starter lige med at tjekke nogle ting, at der i netværksforbindelser optræder en netværksforbindelse og når du h-klikker på den, og går i egenskaber og tjekker, at der er følgende oprettet:
Klientprogram til Microsoft-netværk
Fil- og udskriftsdeling til microsoft-netværk
Internetprotokol (TCP/IP)

Hvis de eller en af dem mangler, så klik på installer og tilføj den/dem der mangler.
Hvis OK, så "markere" du linien "Internetprotokol (TCP/IP)" og klikker på knappen Egenskaber.
På faneblad Generelt skal der være "prik" i "Hent automatisk en IP adresse" og i "Hent automatisk en DNS serveradresse"
Avatar billede bankehytten Nybegynder
04. november 2008 - 19:29 #9
Hejsa

jeps det der alt sammen og prikker hvor de skal være.

knus Henriette.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2008 - 21:53 #10
Har du prøvet blot at h-klikke på Lan forbindelsen og vælge deaktivere og genstart pc`en. Når den så er genstartet, så aktivere forbindelsen igen
Avatar billede bankehytten Nybegynder
05. november 2008 - 10:14 #11
det er nu prøvet og hjælper heller ikke den forsøger at hente netværks adr men det lykkedes ikke forbindelsen er igen eller begrændset (den er igen)

knus Henriette.
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2008 - 11:19 #12
Prøv lige at resset din router! - der sidder normalt en lille knap som kan trykkes ind (evt. med en papirsclips) holdes inde i ca. 10 sekunder
Avatar billede bankehytten Nybegynder
05. november 2008 - 11:30 #13
jeg tror nu ikke routerne fejler noget de 4 andre pcer i huset fungere fint på nettet. men jeg kan godt prøve.
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2008 - 11:59 #14
Når de 4 andre virker op ok, så hjælper det ikke, kun hvis der er et eller andet problem med porten.
Avatar billede bankehytten Nybegynder
05. november 2008 - 12:04 #15
igen problmer med porten den virker på en af de andre.
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2008 - 12:44 #16
Når du skriver "Jeg har prøvet at slette net kortet og geninstallere det det hjalp ikke." - er det så i Enhedshåndtering eller er det, at du har slettet Lan forbindelsen i netværksforbindelser og oprettet igen?
Avatar billede bankehytten Nybegynder
05. november 2008 - 13:31 #17
jeg har prøvet begge dele.
Avatar billede haverslev Novice
06. november 2008 - 18:41 #18
Det begynder at være lidt småt med idè`r, til problem løsningen - desværre
Avatar billede bankehytten Nybegynder
06. november 2008 - 20:03 #19
ja jeg er også løbet helt tør , jeg tror desværre det er en format c og en gen installation der skal til så burde det for pokker da fungere.

tak for forsøgene :-)

knus Henriette.
Avatar billede bankehytten Nybegynder
13. november 2008 - 12:44 #20
Hejsa

problmet viser sig at være der stadig ligger en del af norman firewall og spærre selv om norman er afinstalleret.
Computeren er nu sendt til der kan løse problemet jeg er desværre ikke erfaren nok.

Tak for forsøg på hjælp.

knus Henriette.
Avatar billede bankehytten Nybegynder
13. november 2008 - 12:45 #21
spørgsmålet lukket
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2008 - 16:00 #22
Spørgsmålet er ikke lukket, se her "Hvordan lukker man sit spørgsmål?"
http://expfaq.dk/find_selv_losning#find_selv_losning
Avatar billede bankehytten Nybegynder
13. november 2008 - 16:19 #23
Hejsa

har klikket accepteret et halv hundrede gange det virker ikke men du er velkommen til at poste et svar så kan vi se om systemet vil aceptere dig du har trods alt forsøgt af hjælpe ;-)

knus Henriette.
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2008 - 16:28 #24
jo, men har du markeret svar navnet i venstre side og derefter klik på acceptere`?
Avatar billede bankehytten Nybegynder
13. november 2008 - 16:42 #25
sådan den kunne bedre lide dig tak for forsøg på hjælp :-)

knus Henriette.