Avatar billede jebo Novice
02. november 2008 - 14:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Optimere start af pc'en

I bogen "Windows XP / Expertviden" fra 2003 fremgår, at man på microsoft's hjemmeside kan hente programmet "bootvis.exe" og køre det i forsøget på at få pc'en til at starte hurtigere. Jeg har prøvet at finde programmet, men det er ikke lykkedes. Det ser nogle steder ud, som om programmet ikke findes mere.
Findes der et program, der kan hjælpe med til at optimere starten af en pc med Windows XP ? I øjeblikket tager det ca 10 minutter fra jeg trykker på tændknappen til pc'en er køreklar. Det er ALT for lang at vente på at komme i gang med at bruge maskinen.
Ser frem til at høre fra alle jer kloge folk rundt omkring ...
venlig hilsen
02. november 2008 - 14:54 #1
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41120
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41121

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2008 - 15:05 #2
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
06. november 2008 - 13:24 #3
Jeg bruger noget der hedder tune up utilities 2008, det virker helt fantastisk for mig. Min bærbar var meget meget langsom, men efter jeg begyndte med det så virker det meget fint. Der er en hel del små programmer i det som ordner næsten alle problemer på pc. + der er også noget andre ting, hvor du kan ændre tema'er, logon screen osv osv... meget god program, prøv med det ;) Håber det også virker for dig :)

http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
07. november 2008 - 20:35 #4
<jebo>: Vender du pænt tilbage ?
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
10. november 2008 - 10:06 #5
Kunne det være en ide at komme på igen og give svar på tingene her ?
Avatar billede jebo Novice
11. november 2008 - 07:16 #6
Kommentar til karise larry og nelly6602:
Jeg er nødt til at udskyde sagen lidt på grund af alvorlig sygdom. Sagen er hverken gemt eller glemt - men tålmodighed ....
>>Til nelly6602: Jeg har hentet og installeret tune-up, men jeg finder, at systemet i bedste fald lader pc'en fungere som tidligere - og nogle gange fungerer pc'en dårligere efter kørsel af programmet. Så det skønner jeg ikke er den rigtige løsning.
>>Til karise larry: Jeg er helt ukendt med HiJackThis - det lyder for mig mest som et program, man skal holde sig fra (nok mest på grund af programnavnet). Er det sikkert at bruge ?
Jeg vender tilbage til sagen.
11. november 2008 - 07:26 #7
"HiJackThis" er brugt >1.000.000 af gange; det er kun hvis man "fixer" for meget/forkert at det _kan_ gå galt...
Avatar billede jebo Novice
21. juli 2009 - 22:11 #8
Sagen afsluttet, at pc'en er udskiftet.