Avatar billede gittep Nybegynder
01. november 2008 - 18:29 Der er 4 kommentarer

ram problemer

Jeg har lige sat nye ram i min datters pc, men uden det ønskede resultat. Jeg har installeret 2x1 gb, mendet har jeg kun fået 2x512 ud af. Bundkortet er et ASRock P4vm8, og så vidt jeg kan læse mig frem til, så skulle 2 gb være understøttet, men...Hjælp modtages med tak:-)
Avatar billede realbeekay Nybegynder
01. november 2008 - 19:06 #1
Hmmm...er du sikker på at resultatet er 2x512 og ikke 1x1024?

Hvis nu den ene ram er defekt eller ikke sidder helt rigtigt bliver resultatet også 1024GB.
Prøv at sætte 1 ram i ad gangen og se hvad du får ud af det.
Avatar billede gittep Nybegynder
01. november 2008 - 23:18 #2
Jeg prøver det, men jeg tror ikke, det ændrer noget, i bios står der nemlig 515 ud for den enekelte "memory" - men jeg prøver:-)
Avatar billede pc-pro Nybegynder
02. november 2008 - 10:57 #3
Det kan være to problemer!!
Vis du havde en DDR 512 MB Ram blog i og så tager du 2 DDR2 512 MB ,Foreksempel så virker DDR OG DDR2 ikke sammen i nogle tilfælle.
Det andet problem måske.
Vis du havde 1 DDR 512 MB RAM BLOG MED 333 OG SÅ køber 1 DDR 512 MB RAM BLOG MED 800 SÅ ER DET IKKE SIKEKRT AT DET VIRKER, NOGET SOM MANUALEN IKKE FORTÆLLER. -.-
Så vis du skal have noget der virker, så skal du have det samme nummer og pin som det kaldes i Rammen
Foreksempel. DDR 512 MB 333 = DDR 1024 MB 800
              GAMMEL RAM  = Ny som ikke virker med de med 333 og 800
De skal aldså have det samme Nummer som er foreksempel 333 i den gamle Ram og den nye som du købte foreksempel 800.

Hilsen PC-PRO
PS. Skriv tilbage vis du ikke forstår det
Eller har spørsmål!!
Avatar billede john.doe Nybegynder
03. november 2008 - 09:46 #4
->pc-pro,  hvad er da det for en gang vrøvl, du kan IKKE blande ddr og ddr2 ram, samt ddr ram kan IKKE køre hurtigere end 400mhz.

Problemmet er nok mere enkelt sidet eller dobbelt sidet ram, det er ikke sikkert at bundkortet kan lide dobbelt sidet ram (chips på begge sider at printet).