Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
01. november 2008 - 13:11 Der er 9 kommentarer

Sitemaps og søgeordsoptimering

Hej

Jeg sidder lige nu og arbejder med at blive set på nettet.

Jeg kæmper lidt med søgeordsoptimering og sitemaps...

Jeg prøver at benytte google webmasterværktøjer, men jeg er lidt lost... Googlebot har adgang til min hjemmeside, men så skriver den:
Ingen sider fra dit websted er aktuelt medtaget i Googles indeks. Indeksering kan tage tid. Du vil måske finde det nyttigt at gennemgå vores oplysninger til webmastere og retningslinjer for webmastere. Hjælp Indlæser ...
Du har ikke sendt nogen sitemaps. Indsend et sitemap for at hjælpe Google med at finde sider, som vores webcrawlere muligvis ellers ikke finder. Når du har oprettet og indsendt et sitemap med en oversigt over webadresserne på dit websted, giver vi dig data om, hvordan Google gennemgår og indekserer disse sider. Flere oplysninger

Hvordan laver jeg det sitemap over min side www.bridalshop.dk og får det enkelt og nemt, gerne kort eksempel og gerne gode råd :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2008 - 13:39 #1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2008 - 13:40 #2
Ikke at så nødvendigvis hjælper på noget, for Google bestemmer selv hvornår et site er tilstrækkeligt interessant til at indexere. Det vil nok hjælpe mere, at få flere til at linke til dig.
Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
01. november 2008 - 13:43 #3
Jeg tror faktisk der er en anden grund.. Jeg har fundet ud af min side ændrer sig fra www.bridalshop.dk til bare bridalshop.dk og jeg har undersøgt med mine andre sider, hvor www ikke forsvinder og der er der ikke nogen problem... Så er det bare at finde ud af hvorfor www forsvinder
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2008 - 13:44 #4
Der er heller ikke synderligt med tekst på siderne.
Og kan Google bliver forvirret over en indikation af at sider er på engelsk? <html dir="LTR" lang="en">
Du har godt nok mange keywords i din meta-keywords. De står ikke engang på siden. Det kan opfattes som keywords-spamming.
Avatar billede anetteogjesper Nybegynder
01. november 2008 - 13:55 #5
Ja, du har ret.. <html dir="LTR" lang="en"> er ændret til:
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//DAN">
<html dir="LTR" lang="dan">
Er dette ikke korrekt.

Ja, jeg ved jeg har mange søgeord, men hvordan begrænser jeg mig og finder de bedste?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2008 - 14:16 #6
Jeg tror ikke det er "dan", men det simpleste ville være at fjerne alle attributter i html-tagget.

Hver side "optimeres" til 2-3 søgeord - ikke de samme søgeord på hver side - og der skrives helst noget tekst med de søgeord.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2008 - 14:22 #7
Så er det også lidt tumpet at have et billede som http://bridalshop.dk/images/JK-ma0017.jpg og vise det i mindre størrelse i HTML-koden. Det tager længere tid at overføre det store billede, end et billede, der har den korrekte, lille størrelse, lavet i et passende fotobehandlingsprogram. Det er Google nok til gengæld ligeglad med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. november 2008 - 14:24 #8
Der er så heller ingen DOCTYPE der hedder <!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//DAN">
Den skal stå som den er. Eller bedre udvides til een af: http://www.alistapart.com/stories/doctype/
Avatar billede madx Nybegynder
02. november 2008 - 10:24 #9
I skal tænke mindre teknik og mere relevans ift. søgemaskinen. Man kan fint be om at blive optaget, men der er ingen garantier - og slet ikke hvis man ikke er relevant for søgemaskinen. Det gælder såvel indhold som links til sitet.

Skriv site:bridalshop.dk i googles søgning.

Resultaterne 1 - 10 af ca. 3.740 fra bridalshop.dk. Dvs. har I har masser af sider optaget og ikke behøver et sitemap.

I kan også se på resultatsiden, at Google ser at jeres titler og meta description er ens. Ens er lig med ikkeunikke sider - og hvad er så mest relevant? Søgemaskinen reaktion er, at den ikke kan vægte indholdet.

Og så har I udfordringen. Men den løser I med det forkerte værktøj (tankesæt).

Vejen til en god optagelse i Google er unikt indhold på siderne, unikke titler og gode description.

Sitemap er bedst hvis Google ikke kan læse alle sider, f.eks. pga. javascript-menuer. Jeres site er fint optaget og har næppe behov for sitemap.xml men brug for unikt indhold, unikke titler og gode descriptions.

Gør I det, skal I bare se løjer ;-)

www kontra non-www kan I håndtere i DNS-opsætningen for domænet samt angive i Google Webmastertool hvilket der skal vises og anvendes....