Avatar billede molte Nybegynder
01. november 2008 - 13:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Print HTML-side, der indeholder flash

Jeg har en HTML-side, der indeholder et flash-objekt.
Men når jeg printer siden i browseren, bliver flash'en ikke printet med.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 14:23 #1
Jeg er langt fra sikker, men måske har du ændret i nogle indstillinger i browseren?

Hvis du ikke har lavet nogle ændringer, som du ønsker at bevare, så kan du gå ind i indstillingerne og gendanne standard-indtillingerne.

I IE:
Fanen "Funktioner" > "Internetindstillinger" > Fanen "Advanceret"

Her har du en liste med alle mulige indstillinger for, hvordan forskellige ting foregår i browseren. Du kan kigge den igennem - ellers prøv at klikke på "Gendan advancerede indstillinger"

Problemerne kan måske også skyldes den måde, printeren får besked på at udskrive. Når du skal udskrive en side, så klik derfor altid først "Vis udskrift" og tjek, at det ser ordentligt ud. Her har du også en masse indstillinger, som du kan redigere lidt i.

  // Steeven
Avatar billede molte Nybegynder
01. november 2008 - 14:39 #2
Jeg har prøvet vis-udskrift i både Firefox, Internet Explorer, Safari og Opera (kunne ikke finde funktionen i Google Chrome), men kun på Opera vises flash'en i billedet af udskriften.

Jeg tror næppe dette er et problem med browseren. Jeg leder snarrere efter en løsning i koden.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 14:43 #3
Kan du give et link til siden? Så kan jeg se, om det heller ikke kan printes ud fra mine browsere.

  // Steeven
Avatar billede molte Nybegynder
01. november 2008 - 15:42 #4
Jeg har ikke lagt siden ud på WWW.
Avatar billede zips Juniormester
01. november 2008 - 16:24 #5
Prøv at kikke på dette link som beskriver print af flash fra din browser.
http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_12838&sliceId=1

Der er også to eksempler du kan hente og teste i din browser :)
Avatar billede molte Nybegynder
01. november 2008 - 17:19 #6
Ja, men med de metoder, der er beskrevet, kan man kun printe flash'en alene.
Jeg vil gerne have både HTML og flash på mit papir.
Avatar billede zips Juniormester
01. november 2008 - 17:40 #7
Har du hentet de eksempler?

I det ene er der tekst og flash som udskrives, er det ikke det du efterlyser :)
Avatar billede molte Nybegynder
01. november 2008 - 19:56 #8
Siden, der bliver printet i eksemplet, du snakker om, er en hel tredje side bare lavet i flash.
Avatar billede zips Juniormester
01. november 2008 - 20:09 #9
Der er da dette eksempel vi snakker om http://prebendahl.dk/exp/test/molte/

Her er det da ren html med en flash banner som udskrives og du har sat udskrift til at udskrive baggrunds billede.
Avatar billede molte Nybegynder
01. november 2008 - 20:36 #10
Trykker du på linket i flash-objektet eller bruger du browserens funktion.
Og hvilken browser bruger du?
Avatar billede zips Juniormester
01. november 2008 - 20:44 #11
Jeg bruger browser funktionen i FF3, IE6 og Opera her printer den fint hele siden ud med flash objeket.
Avatar billede molte Nybegynder
01. november 2008 - 20:51 #12
Du har ret! Det bliver bare ikke vist, når man klikker "Vis udskrift".
Det virker faktisk på alle sider, ikke kun disse speciallavede eksempler.

Så har det hele tiden bare været mig, der har været dum nok til at stole på forhåndsvisningen uden egentligt at printe den ud...

Nå, så kan jeg vist godt dele point ud nu.
Avatar billede zips Juniormester
01. november 2008 - 20:55 #13
Ja ikke alt er hvad det ser ud til :)
Avatar billede zips Juniormester
01. november 2008 - 21:39 #14
Tak for point :)

Hvis steeven ønsker en deler af point, så sig lige til, så opretter jeg et spøgelsmål til dig :)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 21:46 #15
Jo tak. Gerne, hvis det er okay :)
Hvad mener du med at du opretter et spørgsmål til mig?

  // Steeven
Avatar billede zips Juniormester
01. november 2008 - 21:58 #16
Point til steeven er her http://www.eksperten.dk/spm/851240
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2008 - 18:47 #17
Okay, og så skal jeg lægge et svar dér?
Tak for pointene :)

  // Steeven