Avatar billede mcpang Nybegynder
01. november 2008 - 13:06 Der er 2 kommentarer

Zyxel NBG-510S opsætning

Hej..
Forsøgte at sætte routeren til netværksforbindele på mit arbejde, og fik den nemt til at køre uden problemer..
Men når jeg forsøger på anden forbindelse kan jeg simpelthen ikke komme igennem. Troede problemet lå i at min far selv havde forsøgt at installere den og sagt nej til installation af certifikat. Men efter at have slette certifikatet via IE og resettet routeren for at installere på ny, selvom jeg installere certifikatet, kommer jeg ikke på. IE skriver stadig certifikatfejl, og efter at trykke forsæt alligevel, kommer jeg videre til routerloginet. Har godt nok oplysninger på IP, Sub-masek, gateway samt DNS fra DKTV, men på kabel står TCP/IP til automatisk og virker fint. Har forsøgt DHCP og Static IP uden held.

Windows XP SP3 fuldt opdateret incl. java
Zyxel M-102 NIC
IE 7
Norton Antivirus
Avatar billede doehl Nybegynder
03. november 2008 - 23:27 #1
Når du logger ind i web-interfacet på routeren, er der et punkt der hedder "interface status summery". Der står der om WAN forbindelsen er oppe eller nede.

Hvad står den til?

Hvis den er nede kan du prøve at trykke renew.

Når du skriver en web addresse eksempel:(www.zyxel.dk)
Står der så http:// eller https:// ?

Jeg sidder selv i ZyXEL support og du er mere end velkommen til at ringe/maile til os på.
Tlf: 39 55 07 85
Mail: support@zyxel.dk
Avatar billede mcpang Nybegynder
06. november 2008 - 20:24 #2
WANet er oppe, men punktet du nævner er ikke til stede..
Hvis jeg skriver hvilken som helst url, blinker søgelinien kort og skifter til 192.168.1.1 webinterfacet.
Tror jeg må forsøge mig med en reinstallation af pcen.
Desværre sidder jeg ikke med problemet i hverdagen, og I har jo lukket om lørdagen ;)