Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 10:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket compact kamera kan anbefales

Jeg skal ud og købe et lille digital kamera.
Det skal helst være spejlrefleks og kunne ligge i lommen :-)

Nej...spøg til side...

Jeg skal bare have et lille compact kamera som er godt og ikke fylder meget.
Det må gerne have god zoom.

Mega pixel er underordnet bare der er minimum 3 MP.

Det skal kunne tage billeder efter hinanden så hurtigt som muligt og ikke have den vente tid som mit nuværende har.

Er Ixus modellerne et godt valg?
prisen har også noget at sige medmindre der er gode argumenter for højere pris.
Niveau helst 1000-2000 kr.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 10:17 #1
Jeg kan måske tilføje at det skal være brugervenligt. Så alle de indstillinger mit nuværende har ud over automatisk er faktisk ligegyldige....
Min erfaring er at jeg aldrig bruger dem...
Avatar billede daphne Novice
03. november 2008 - 10:19 #2
Jeg har købt mig et Panasonic DMC-FX35. (tilbud for et par mdr. siden på ca. 2000 (kan dog købes på nettet for ca. 1700/1800, men de falder lidt i pris hele tiden), det er utrolig handy, fylder ikke ret meget, og har en god stor skærm bagpå.. Jeg kører selv med spejlrefleks normalt, men det er ikke bare sådan lige at have i tasken.. i flere situationer er et lille handy kompakt-kamera nemmere at have med i forhold til spejlrefleks-kameraet.

En ting jeg indimellem benytter mig af er, at gå ned i en fotoforretning og holde nogen af modellerne i hånden, der opfylder de krav, jeg har til foto-udstyr, og se nogen af mærkerne an samtidig med at jeg finder lige netop det kamera, jeg gerne vil have.
- derefter går jeg ind på www.pricerunner.dk og ser, hvor jeg kan få kameraet til den billigst mulige pris.

I nogen tilfælde kan man også være heldig at finde et lettere brugt på dba.dk, det er jo så nemmere, når man ved hvad man gerne vil have.. Når man køber brugt skal man dog kigge sig lidt for, dels om linsen og displayet bagpå kameraet har ridser eller lignende.. tag altid nogen test-billeder, og se hvordan billedkvaliteten er på billederne før du beslutter dig.

Hvad skal du iøvrigt bruge billerne til ??

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2008 - 10:43 #3
Det er bare til private billeder, så det er nok en god ide at gå i en forretning og kigge da det mere er funktioner end kvalitet der vægter her. Tak...
Avatar billede daphne Novice
03. november 2008 - 10:56 #4
Det var så lidt :-) - og takker for point.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne