Avatar billede newbie.dk Praktikant
01. november 2008 - 01:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skrift bliver meget krafigere i Photoshop

Når jeg skriver i Photoshop bliver min skrift meget kraftigere end hvis jeg skriver med samme skrifttype og størrelse i et andet program, fx. Word.
Jeg har brug for at kunne skrive med samme tynde skrift som i fx. Word.
Fx når jeg skriver med Times new roman eller Garamond med str. 36 i begge programmer bliver tekst meget kraftigere i Photoshop.

Hvordan løser jeg det?

Hvorfor kan jeg kun finde "Times New Roman PS MT" i Photoshop, og ikke som i andre programmer hvor "Times New Roman" står alene?
Garamond er det samme i begge programmer.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
08. november 2008 - 13:50 #1
lukker
Avatar billede doodoo Novice
03. december 2008 - 11:30 #2
Der kan være mange ting.
Som standard mener jeg Photoshop bruger PkT og Word Str.
Det er dansk og internationale mål - og du kan derfor aldrig regne med det bliver det samme.

Find endten preferences i PHotoshop eller Word hvor du kan ændre denne opsætning så det er det samme i begge programmer.

En anden ting kan være at dit photoshop kører en stor DPI på dine billeder - glem aldrig Photoshop er billedebehandling og ikke tekst-editor. DPI ændre du i Image > Image Size > Resolution skal sættes til 72.

God arbejdslyst.