Avatar billede andersblom Nybegynder
31. oktober 2008 - 20:37 Der er 8 kommentarer

Fejlsikret tilstand - uden ende

Hej. sidder her med min bærbar , og idag i skolen gik den tør for strøm, og derved lavede den en "uventet nedlukning" (aner ikke hvorfor den ikke bare gik standby som den plejer). Dette resulterede i en startup i fejlsikret tilstand, tænkte f*ck it - og genstartede - men den gjorde det stadig efter reboot? Nogle der ved hvad problemet kan være?

Har prøvet at trykke f8 ved startup og sige den skal starte i windows normal tilstand, men samme problem stadig.
Har også prøvet at gendanne sidste funktionsdygtige windows instillinger, men stadig no luck.

Anyone? Tusind tak på forhånd.
Avatar billede andersblom Nybegynder
31. oktober 2008 - 21:42 #1
hopper lige ud på forsiden :-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. november 2008 - 01:11 #2
I start skriv msconfig i linjen,og når det åbner.Så tjek om den står til normal startup,hvis den ikke gør så sæt den til det.. Kig også lige under boot om safe boot er markeret,hvis den er så fjern markering.
Avatar billede andersblom Nybegynder
01. november 2008 - 09:43 #3
den står til "normal startup".

og så er det eneste der er tæt på "safe boot" kaldet "Sikker opstart" på computeren (DK version) - og det er slået til, men kan vidst ikke tage det fra, medmindre det er alle de undermenuer du mener skal slå's til og fra? Fordi når jeg trykker på det tekst hvor der står "Sikker opstart" deaktiveres alle undermenuerne.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. november 2008 - 13:19 #4
Det også dem der skal slås fra,det er fejlsikret tilstand..Der skal ikke stå noget v i "sikker opstart" firkanten.

Hvis den ikke vil starte,eller går i sikker tilstand igen..Så skriv istedet sfc /scannow (husk mellemrum mellem sfc og / )..Sæt din vista dvd i når du skal køre skanningen..
Avatar billede andersblom Nybegynder
02. november 2008 - 12:50 #5
stadig intet held, har lige prøvet sfc /scannow og den gør det stadig. har du andre ideer?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
04. november 2008 - 09:25 #6
Den sidste mulighed jeg kan komme på er en repair af Vista,du kan se hvordan det gøres her.http://vistaguide.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=1136
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. november 2008 - 20:14 #7
Skete der noget Anders??
Avatar billede jehjea Nybegynder
15. december 2008 - 13:25 #8
jeg har også nogle problemer her men jeg kommer aldrig til billed nr 3 den starter bare forfra hvad kan jeg gøre ved det