Avatar billede colorrit Nybegynder
31. oktober 2008 - 16:08 Der er 2 kommentarer

Windows kan ikke finde Excel filer

Styresystem Vista, office 2007.

Efter opdatering af windows update den 30 oktober kan jeg ikke åben xls/xlsx filer hverken via genvej på skrivebord eller gennem min computer

Der kommer følgende fejlmeddelelse:

Windows kan ikke finde C\user\navn\navn.xls
Kontroller at du skrev navnet korrekt og forsøg igen.

Denne meddelelse selv om jeg klikker på selve filen.

Hvis jeg derimod åbner Microsoft office excel 2007 og derefter klikker på "åbn" og finder nøjagtigt den samme xls fil, kan jeg godt åbne filen.

Word.doc og alt andet kan godt åbnes via min computer/stifinder.

Har lavet komplet systemscanning samt undersøgt for spyeare og lign uden resultat.

Nogen der kender løsning på problemet?
31. oktober 2008 - 16:56 #1
Forslag:

[Shift]HøjreMusseTast på en tilfældig *.XLS fil
Menupunktet [Åbn med ...]
Bladre ned til Excell.
OK...
Avatar billede colorrit Nybegynder
31. oktober 2008 - 17:34 #2
nej så nemt er det ikke - den foreslår i forvejen at excel filer åbnes med excel
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester