Avatar billede ekki Nybegynder
29. oktober 2008 - 21:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Lyden skratter

Hej!
Jeg har et virkelig, virkelig irriterende problem jeg bare ikke kan løse. Min lyd skratter, den skratter når jeg scroller, flytter vinduer, når nogen logger på msn og når jeg ser film og jeg har prøvet ALT førhen skrattede den aldrig men har en mistanke om det kan være grafikkort driveren? jeg har opdateret lyd, grafik og motherbord driverne 100 gange og prøvet med forskellige driver kan ikke få den skratten væk har sågar gennemsøgt google for at finde svar hos andre der har oplevet det samme uden held! men kom frem til at flere med geforce 8800 gts modellen oplevede det samme?

Mine specs:
Intel core 2 Dou 2.13
Geforce 8800GTS
Lyd Realtek HD audio
Ram 2GB

Håber virkelig der er en derude der kan hjælpe mig for det er ved at gå mig på nerverne :(
Avatar billede ekki Nybegynder
30. oktober 2008 - 20:45 #2
Hej victor-1 :)
Ja har klikket mine fingre til hudløshed både på eksperten og google :(
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2008 - 21:53 #3
Hvad havde du ændret på den, lige før skratteriet startede? Dvs. installeret ny hardware, nye programmer, nye drivere etc.?
Avatar billede ekki Nybegynder
30. oktober 2008 - 22:09 #4
Geninstalleret windows vista.. intet andet.. det virkede lidt som om at der var kommet ny driver til mit graffikort sidenhen og at det er den der gør det .. men ved det virkelig ikke?
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2008 - 22:20 #5
Lod du Vista bestemme, hvilke drivere der skulle installeres ved geninstallationen?
Avatar billede ekki Nybegynder
31. oktober 2008 - 08:12 #6
hmm.. Ja tror faktisk vista installerede driveren til lydkortet.. apropo så havde jeg samtidig et 5.1 lydkort til at sidde i hvor der også blev installeret drivere til, et C-Media.. det kort har jeg så fjernet og forsøgt at fjerne driverene til men C-Media Programmet ligger stadig i kontrol panel selvom jeg har slettet det.. ved ikke om det har noget at sige?
Avatar billede milter Ekspert
31. oktober 2008 - 10:50 #7
Det lyder som om, alle forudsætninger er på plads til at få kludder med maskinen. Selv om Vista og XP i nogle tilfælde godt kan få en computer til at køre med deres egne drivere, så er det altid bedst, at man selv styrer den slags med hård hånd ;-)

Hvilken computer har du, dvs. fabrikant og modelnummer?
Avatar billede ekki Nybegynder
04. november 2008 - 12:25 #8
Hm.. har prøvet at finde navnet på motherbordet kan det hedder bare unknown i AIDA32?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2008 - 19:11 #9
Nej - det kan det ikke... AIDA32 er et gammelt program, som ikke kan genkende al din hardware. Prøv dette program i stedet - http://www.hwinfo.com/
Avatar billede ekki Nybegynder
05. november 2008 - 20:36 #10
hmm victor-1 det prgram virke ikke på min pc? jeg kan ikke åbne det når jeg har installeret..
- Men nu prøvede jeg at slette realtek driverne, det minimerede skratten lidt men så er det også kun 2 højtalere der virker og det skratter stadig.. ?
Avatar billede ekki Nybegynder
05. november 2008 - 20:37 #11
virker*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. november 2008 - 20:54 #12
Så må vi prøve et andet program. Der er flere at vælge mellem - bl.a. dette...
http://www.astra32.com/download.htm
Avatar billede ekki Nybegynder
05. november 2008 - 21:18 #13
MotherBoard
BIOSTAR Group PT890-A7A

CPU
Intel Core 2 Duo 6400 2133 MHz

Sound Chip
VIA Technologies Inc High Definenition Audio Controller
Realtek ALC861-VD-GR

Kan det bruges?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. november 2008 - 22:31 #14
Programmet fortæller også noget om hvilken socket cpu'en sidder i, samt hvilket chipset der er monteret på kortet. Kan du oplyse de data her også?

Mit problem er, at når jeg søger på producentens hjemmeside efter det bundkort du oplyser, så får jeg dette som vist ikke helt kan passe.
http://www.biostar.com.tw/app/en-us/mb/content.php?S_ID=103

Hvis du mener det er kortet, så ligger adgangen til dets drivere lige foran dig.
Avatar billede ekki Nybegynder
06. november 2008 - 10:28 #15
Hm.. tror ikke det er den driver?
Her er lige et billede af det hele :)
http://imageload.dk/files/e3a7c4131b453678b8d23c566a52f67d.jpg
Avatar billede ekki Nybegynder
06. november 2008 - 10:32 #16
Inde under CPU hedder socket: 775 FC-LGA4
men syntes ikke der er nogen driver dertil?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2008 - 15:10 #17
På billedet du har uploadet har du ude til venstre markeret <System Summary>... Prøv i stedet at markere <Motherboard>, upload billedet og smid et nyt link. ;o)

Har du prøvet i din BIOS, at deaktivere onboard lyd?
Det kan være det løser problemet, da du som jeg har forstået det ønsker at bruge det andet lydkort du har i maskinen.
Avatar billede ekki Nybegynder
14. november 2008 - 21:15 #18
hej undskyld mit sene svar men fik lødt problemet (næsten) skratten er nu så minimal at man ikke lægger mærke til den:).. slettede alt gammelt driver materiale og lod windows installere driverne :)
men tusinde tak for alt din hjælp og tid victor-1 hvis du sender svar får du pointene for din indsats:)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2008 - 14:25 #19
Godt du fik det til at fungere.
Takker på forhånd for point. (c: