Avatar billede pellelil Nybegynder
29. oktober 2008 - 13:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

EnterpriseServices.dll could not be found?

Sidder og roder med en lille ASP.NET applikation der tidligere har virket (var ved at rode med at få lavet min egen Membership.Provider) og når jeg nu forsøger at compilere applikationen får jeg flg. fejlbesked:

Metadata file 'c:\WINDOWS\assembly\GAC_32\System.EnterpriseServices\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.EnterpriseServices.dll' could not be opened -- 'Der opstod en fejl under import af modulet 'System.EnterpriseServices.Wrapper.dll' i assemblyen 'c:\WINDOWS\assembly\GAC_32\System.EnterpriseServices\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.EnterpriseServices.dll': Den angivne fil blev ikke fundet. '

Efter at have Googlet rundt efter en løsning, fandt jeg en gut der skrev at man skulle starte en kommando prompt og kigge i directory "'c:\WINDOWS\assembly\GAC_32\System.EnterpriseServices\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a" efter filen "System.EnterpriseServices.dll". Ganske rigtigt så mangler denne fil, og hans forslag var at man manuelt skulle kopiere den over fra "C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727". Som sagt så gjort, men det hjalp ikke.

Nogen der har bedre forslag?
Avatar billede pellelil Nybegynder
29. oktober 2008 - 13:30 #1
Jeg store ID10T, skulle bare lige læse fejlbeskeden ordenligt. Først gang jeg fik fejlen var det "System.EnterpriseServices.dll" den brokkede sig over, men i ovenstående fejlbesked er det nu "System.EnterpriseServices.Wrapper.dll" den brokker sig over (så denne skulle også bare kopieres manuelt til samme folder - så virkede det).
Avatar billede pellelil Nybegynder
29. oktober 2008 - 13:32 #2
DOH
Avatar billede borrisholt Novice
29. oktober 2008 - 13:45 #3
RTFM - Read The Fucking Manual :D Læs eventuelt fejlbeskeden ;o)
Avatar billede pellelil Nybegynder
29. oktober 2008 - 13:52 #4
You got it Mate :-)