Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. oktober 2008 - 11:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af variabel ved Robocopy

Jeg har et logon script, der via Robocopy skal kopiere nogle word filer fra serveren til den lokale computer, men jeg kan ikke rigtigt så den til at gøre det rigtigt.

Min kommando er følgende:
myCommand = "robocopy.exe ""\\Srv-fil1\Skabeloner\Word7\Start"" strUserProfile & ""\Application Data\Microsoft\Word\START"" /COPYALL /PURGE /A+:R /V /NP /MON:1 /MOT:1 /R:10 /W:30"

strUserProfile indeholder WScript.CreateObject("WScript.Shell").ExpandEnvironmentStrings("%USERPROFILE%")

Men jeg kan ikke få den til at fortolke variablen i kommandoen, hvilket har den uheldige virkning, at filerne bliver smidt i samme mappe som logonscriptet i en mappe med strUserProfile.

Hvad skal jeg skrive for at få den til at fortolke variablen?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. oktober 2008 - 12:21 #1
Øh, nå fandt ud af at jeg bare kunne bruge '#Kopiering af startgruppe dokument til word skabeloner. De skal ligge lokalt, for at en bruger ikke spærrer adgang for andre brugere

'myCommand = "robocopy.exe ""\\Srv-fil1\Skabeloner\Word7\Start"" ""C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Application Data\Microsoft\Word\START"" /COPYALL /PURGE /A+:R /V /NP /MON:1 /MOT:1 /R:10 /W:30"
myCommand = "robocopy.exe ""\\Srv-fil1\Skabeloner\Word7\Start"" ""%USERPROFILE%\Application Data\Microsoft\Word\START"" /COPYALL /PURGE /A+:R /V /NP /MON:1 /MOT:1 /R:10 /W:30"
sh.run mycommand,0,true

Men virker det også på Vista?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
13. november 2008 - 18:59 #2
Ja det kan man faktisk godt...

Jeg prøvede lige på min vista her...

copy C:\Users\%username%\Links\Music.lnk "C:\Documents and settings\%username%\Links\Music2.lnk"

Og det lykkedes uden problemer.. hvilket siger til mig at så vil det du forsøger der også fungerer... om end filen godt nok bliver placeret i c:\users\%username%
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. november 2008 - 14:32 #3
Dejligt, smid et svar
Avatar billede morten_leth Nybegynder
17. november 2008 - 09:16 #4
Jamen det gør jeg så.

Hvis ikke du lyster at give mig point så siger du bare til.. jeg har ikke fandens meget brug for dem...

/Leth
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. november 2008 - 11:47 #5
Nej nej, havde bare glemt det. Roder med det endnu, da jeg fandt ud af at det kun virkede hos mig, og ikke ude hos brugerne... :-s