Avatar billede eSKape Nybegynder
29. oktober 2008 - 01:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lyd ikke centreret i Windows XP?

Hej folkens

Min computer er begyndt at spille meget lavt i venstre højttaler.
Jeg troede første det var min højttaler eller mit hifi-anlæg men hvis jeg sætter hørebøffer direkte i samme udgang på computeren, er den også lav i venstre der.

Der er ingen skratten eller andet, udover den lave volumen, derfor gætter jeg på at det er en centrering der ikke er lige et sted, men har tjekket windows lyd (mixeren), det medfølgende software fra Realtek og jeg har tjekket de afspillere jeg har afprøvet (Winamp og Media Player), alle står helt i center. Heller ikke i et spil er lyden korrekt centreret.

Er der andre steder, jeg kan tjekke? Noget jeg kan se efter?

Mvh Svend
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2008 - 08:19 #1
Har du prøvet, at skrue ballancen over på den højttaler, der spiller lavt, og omvendt.
Avatar billede eSKape Nybegynder
29. oktober 2008 - 09:57 #2
Jep, så holder den højre kæft (naturligvis) og den venstre spiller uden skratten eller lign., men bare meget lavt. Når jeg skruer op for master volume enten på computer eller på anlæg, spiller begge højttalere højere, men venstre meget lavere end den højre.

Jeg har prøvet at køre tilbage til tidligere gendannelsespunkter, hvor jeg var sikker på at problemet ikke var der, det hjalp ikke noget, så sådan nogen ting bliver nok ikke gemt. Er sikker på at det er en balancering et sted, men hvor...?
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2008 - 12:05 #3
Afinstaller softwaren, og installer igen, hjælper det ikke, vil jeg mene kortet har en defekt.
Avatar billede eSKape Nybegynder
05. november 2008 - 18:02 #4
Det hjalp desværre ikke. Skal have geninstalleret windows i nærmeste fremtid, måske det kan hjælpe, ellers må det blive en RMA på bundkortet, lidt trælst...

Jeg holder den åben lidt mere tid, hvis nu andre har noget fornuftigt at sige
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2008 - 18:06 #5
OK
Avatar billede eSKape Nybegynder
22. december 2008 - 14:25 #6
Det var der tilsyneladende ikke... Vi må se hvad der sker, når jeg geninstallerer engang. Den slags har det bare med at trække ud :D

Hvis det er ok med dig, vil jeg gerne fortsat have den åben, indtil jeg finder fejlen?
Avatar billede peet-49 Novice
22. december 2008 - 14:58 #7
Det er OK med mig
Avatar billede eSKape Nybegynder
23. august 2013 - 00:22 #8
Jeg har ingen ide om hvad fejlen var, der tilbage i 2008.
Du får dog point for forsøget/svarene :)