Avatar billede keyblade Nybegynder
28. oktober 2008 - 23:41 Der er 1 kommentar

Forskel på T7250 og T3200

Hej eksperter,

Jeg er ikke så sikker på emnet, men jeg har netop fået et tilbud på en erstattelse af min bærbar.
Jeg havde en T7250 processor i min gamle; den nye er der en T3200 i.

Er der nogle der vil være så venlige at fortælle mig hvad forskellen rent faktisk er ? Og passer T7250 egentlig ind i maskinen også, hvis der kan sidde en T3200 i?

Det er selvf. Intel C2D processorer.

Mvh. Keybl8
Avatar billede tonygk Nybegynder
29. oktober 2008 - 09:39 #1
Det størreste forskel er i L2Cache og FSB (Front side bus). På almidelig sprog kan det fortolkes sådan at T7250 og T7350 (de er næsten ens)klar de tunge og krævende programmer MEGET bedre og nemmere. Her en lille tekst som giver en bedre forklaring og den er på engelsk og jeg tror du klar det  ;--)) Det handler om forskellen mellem 3 CPU'er

The T3200 is a PDC, a cut-down version of the T5750. You can go for it, if not running any CPU-intensive tasks very often. (i.e. Photoshop, Video-encoding, CAD, etc etc)

Jeg håber det kunne hjælpe lidt.
T5800 is like a re-badged version of the T5870 (T7250 has different VID ratings), for the Montevina Platform, and probably supports Intel VT as well. Its a good CPU if on a budget, and runs most intensive tasks fine.

P7350 is a good CPU and the base Penryn. It'll run intensive tasks no different than the T5800 in terms of perfromance, but will offer you more battery life when running intensive tasks "on battery"....When plugged in, battery life doesn't matter, and the max temp difference betwen the two is not huge. Both are rated for 90/100*C.

P8400/P8600 are also a good choice, only if you'll be running intensive tasks when "on battery". T9400 is a beast when running intensive tasks, if you can afford it