Avatar billede knico Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IP adresse tildelt, men media disconnected

Mit netværkskort giver pludselig problemer uden jeg har pillet ved noget. Der er ingne adgang til internet eller routers adresse/adm.modul og netværks pc'er har ikke adgang til delte mapper og printer på maskinen. Jeg kan sært nok godt release/renewe IP.
Opsætning:
Windows XP m. Alle opdateringer.
Kablet forbindelse via Router med DHCP tildeling.
Alle andre PC'er på hjemmenetværket fungerer.
Ipconfig afslører at der er tildelt IP adresse, men derefter står der:"Ethernet adapter <og så et langt nummer>:
Media State: Media disconnected"
Jeg har prøvet følgende uden held:
Genstart af alt udstyr, Skift af kabler, opdatering af drivere, geninstallation af netværks adapter, start i fejlsikret tilstand, afbryde software firewall (Comodo). nogen gode bud på hvad jeg nu kan prøve?
Avatar billede knico Nybegynder
30. oktober 2008 - 18:23 #1
Jeg har kigget i system loggen or der er følgende fejlmeddelelse hver dag efter problemet er opstået.:
The device Root\LEGACY_SISPORT\0000 disappeared from the system without first being prepared for removal.
Source er PlugPlayManager.
Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede knico Nybegynder
02. november 2008 - 12:15 #2
Løst. Det der var disabled tror jeg var et anonymiseringsskjold jeg brugte som gav en anden IP-adresse. Den "fejl" forsvandt da jeg afinstallerede det program.
Hvad angår adgang til internettet, så var det Comodo der blokerede, uden nogen steder at fortælle det. Det var heller ikke nok, ikke at starte den ved system start. Først da jeg afinstallerede den, virkede internetadgangen igen. Så tilbage til Zonealarm.