Avatar billede aliciamalou Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:39 Der er 3 kommentarer

Refine edges tool, virker ikke!

Hej.Jeg har brug for hjælp. Jeg bruger Photoshop cs3, og har et problemmed refine edges tool'et. Når jeg laver en path omkring et billede(for at slette baggrunden) og står tilbage med et noget kantet billede gårjeg ind i refine edges. Herinde i popuppen, kan jeg få glattet kanterne ud, så det bliver rigtig pænt,men lige så snart jeg trykker ok, bliver billedet sig selv igen, ingen forandring? hvad gørjeg for at få det til at virke på mit dokument og ikke kun på eksemplet?
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2008 - 13:04 #1
Man skal bare lige forstå hvordan det fungere, og jeg er måske ikke den bedste hertil.

Men prøv at lave en selection, tryk refine edges, og ændre det du nu gerne vil.

Når du så trykker ok, har du blot påvirket din "selection", altså ikke behandlet billedet på nogen måde, trykker du CTRL+C og herefter CTRL+V vil du indsætte et lag magen til det du så.. Presser du et CTRL+n enter ind mellem CTRL+C, CTRL+V får du din selection med refined edges som et nyt pic.

Vh
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2008 - 13:05 #2
Alt under "select" dropdown, påvirker ikke direkte billedet - kun din selection.. Du skal herefter foretage dig noget med den.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2008 - 13:06 #3
Refine edges er kun et værktøj til at se hvordan det ser din selection ser ud "live"... Når du trykker ok, har du stadig den selection markeret, men intet andet.